Informacja dotycząca uzyskiwania kwalifikacji w projektach współfinansowaych z Europejskiego Funduszu Społecznego

Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok - Instytucja Pośrednicząca RPOWP 2014-2020 w dniu 18 września 2020 r. ogłasza nabór wniosków w ramach Osi priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja Poddziałanie 3.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej RPOWP 2014-2020

Typy projektów podlegających dofinansowaniu:
  1. Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego, w tym dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, w istniejących lub nowo utworzonych ośrodkach na obszarach gmin o największym zapotrzebowaniu na edukację przedszkolną dla dzieci w wieku przedszkolnym, w tym dzieci z niepełnosprawnościami.
  2. Dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami lub realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej umożliwiającej dziecku z niepełnosprawnością udział w wychowaniu przedszkolnym poprzez wyrównanie deficytu wynikającego z niepełnosprawności.
  3. Rozszerzenie oferty ośrodka wychowania przedszkolnego o dodatkowe zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów. Katalog dodatkowych zajęć dla dzieci obejmuje wyłącznie:
    - zajęcia specjalistyczne, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1591 z późn, zm.): korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym;
    - zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w rozumieniu Prawa oświatowego;
    - zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy np. gimnastyka korekcyjna.Typ projektu nr 3 może być realizowany wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych w typie 1 lub 2.
  4. Wydłużenie godzin pracy ośrodka wychowania przedszkolnego.
    Typ projektu nr 4 może być realizowany wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych w typie 1 lub 2.
  5. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz w zakresie współpracy nauczycieli z rodzicami, w tym radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
    Typ projektu nr 5 może być realizowany wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych w typie 1 lub 2.
  6. Wsparcie na rzecz kształtowania i rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych (porozumiewania się w językach obcych, matematycznych, podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, informatycznych) oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (umiejętność uczenia się, kreatywność, innowacyjność, inicjatywność, przedsiębiorczość oraz praca zespołowa) w szczególności: realizacja projektów edukacyjnych w OWP, realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, realizacja zajęć rozwijających uzdolnienia, organizacja kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów.
  7. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych (porozumiewania się w językach obcych, matematycznych, podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, informatycznych) oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (umiejętność uczenia się, kreatywność, innowacyjność, inicjatywność, przedsiębiorczość oraz praca zespołowa).
    Typ projektu nr 7 może być realizowany wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych  w typie 6.

Zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 o dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów) będące organami prowadzącymi lub planującymi założyć publiczne i niepubliczne przedszkola, oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych, inne formy wychowania przedszkolnego, w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. poz. 1657).

Konkurs o numerze RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20 ma charakter zamknięty, nie jest podzielony na rundy.

Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów prowadzony będzie:

od 19 października 2020 roku od godz. 8:00 (otwarcie naboru) do 01 grudnia 2020 roku do godz. 15:30 (zamknięcie naboru).

Wnioski o dofinansowanie projektu konkursowego przyjmowane będą w dwóch formach: - w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Generatora Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (GWA EFS w ramach SOWA RPOWP), aplikacja dostępna jest pod adresem https://rpo.wrotapodlasia.pl/pl/jak_skorzystac_z_programu/pobierz_wzory_dokumentow/generator-wnioskow-aplikacyjnych-efs.html#_pz0oft - formie papierowej wydrukowanej z systemu GWA EFS w ramach SOWA RPOWP wraz z wydrukiem lub kopią Potwierdzenia Przesłania do IZ RPOWP Elektronicznej Wersji Wniosku O Dofinansowanie W Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Wnioski w formie papierowej można składać pocztą, przesyłką kurierską lub osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok, Punkt Przyjęć Wniosków EFS. Nabór prowadzony będzie w godzinach: poniedziałek – piątek: 7.30 - 15.30. Decyduje data oraz godzina wpływu wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku. Dopuszcza się możliwość, aby wnioski o dofinansowanie projektów w wersji papierowej wraz z Potwierdzeniem Przesłania do IZ RPOWP Elektronicznej Wersji Wniosku O Dofinansowanie W Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, mogły wpłynąć do Punktu Przyjęć wniosków EFS dodatkowo w ciągu 3 dni roboczych licząc od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu zakończenia konkursu, tj.: wersja papierowa wniosku do 04 grudnia 2020 r. do godz. 15:30. Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu tj. dokonania wyboru projektów, przy założeniu zachowania wszystkich terminów dotyczących poszczególnych etapów wniosków, ustala się na kwiecień 2021 roku.

Kwota dofinansowania przeznaczona na konkurs wynosi 6 000 000,00 zł. W ramach konkursu IOK nie określiła kwoty środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów, które pozytywnie przejdą procedurę odwoławczą. Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu (łącznie ze środków UE lub środków budżetu państwa) wynosi 85%. Wnioskodawca jest zobowiązany do wniesienia wkładu własnego w wysokości minimum 15% wartości projektu. Wkład własny wnoszony przez podmioty niepubliczne jest wkładem prywatnym.

Regulamin konkursu wraz z załącznikami jest dostępny w Wydziale Informacji – punkt przyjęć wniosków EFS w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22 oraz na stronie internetowej IOK: http://rpo.wupbialystok.praca.gov.pl

Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie (85) 749 72 47 lub drogą e-mailową: informacja.efs@wup.wrotapodlasia.pl

Ogłoszenie (doc 62KB);
Ogłoszenie z dnia 09.11.2020 (pdf 506KB)

Regulamin konkursu (doc 944KB)
Regulamin konkursu z dnia 09.11.2020 (pdf 1204KB).
Regulamin konkursu z dnia 12.03.2021r. (docx 294 KB) (pdf 1,15 MB)
Regulamin konkursu z dnia 11.08.2023r. (docx 240 KB) (pdf 876 KB)

Załączniki do Regulaminu konkursu

Załącznik nr 1 Wzór Karty weryfikacji poprawności wniosku w ramach RPOWP 2014-2020 (doc 95KB);
Załącznik nr 2 Wzór Karty oceny formalno-merytorycznej wniosku konkursowego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP 2014-2020 (doc 298KB);
Załącznik nr 3 Wzór Karty oceny - etap negocjacji wniosku konkursowego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP 2014-2020 (doc 51KB);
Załącznik nr 4 Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektów współfinansowanych z EFS w ramach RPOWP 2014-2020 (doc 1 904KB);
Załącznik nr 5 Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 (doc 297KB);
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) (doc 668KB);
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) (doc 671 KB)  - z dnia 22.12.2020 r.
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środkow EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) (doc 686 KB) - z dnia 01.03.2021 r.
Załącznik nr 7 Wykaz dopuszczalnych stawek dla towarów i usług w ramach konkursu nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20 (doc 71KB);
Załącznik nr 8 Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (doc 477KB);
Załącznik nr 9 Lista gmin, na terenie których możliwa jest realizacja wsparcia w zakresie tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego dla dzieci przedszkolnym (doc 48KB).

Komunikaty:
Komunikat nr 3 z dnia 09.11.2020 (pdf 539KB)
Komunikat nr 4 z dnia 22.12.2020 r. (doc 61 KB)
Komunikat nr 5 z dnia 01.03.2021 r. (doc 61 KB)
Komunikat nr 6 z dnia 12.03.2021 r. (docx 66 KB) (pdf 495 KB)
Komunikat nr 7 z dnia 11.08.2023 r. (docx 55 KB) (pdf 125 KB)

Informacja dotycząca konkursu o nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20 ogłoszonego 18.09.2020 r.

Wyniki naboru:
Lista projektów skierowanych do negocjacji z dnia 17.03.2021 r. (xlsx 32 KB)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 05.07.2021 r. (xlsx 34 KB)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 06.10.2021 r. (xlsx 34 KB) (pdf 118 KB)
Lista członków KOP - z dnia 05.07.2021 r. (doc.65 KB)
Lista podpisanych umów (xlsx 44 KB) (pdf 129)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - aktualizacja z  dnia 25.10.2021 r. (xlsx 35 KB) (pdf 118 KB)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - aktualizacja z dnia 07.12.2021 r. (xlsx 34,0 KB)
(pdf 117,2 KB)
Lista podpisanych umów z dnia 08.02.2022 r (xlsx 48 KB) (pdf 148 KB)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 23.06.2022 r. (xlsx 34 KB) (pdf 122 KB)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 06.07.2022 r. (xlsx 35 KB) (pdf 122 KB)
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 06.09.2022 r. (xlsx 34 KB) (pdf 122 KB)

Lista podpisanych umów - aktualizacja z 16.11.2022r.
Pobierz listę podpisanych umów w formacie xlsx (48 KB)
Pobierz listę podpisanych umów w formacie pdf (163 KB)
 
Komunikat nr 7 dotyczący konkursu o nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20 ogłoszonego 18.09.2020 r. w ramach Działania 3.1 Kształcenie i edukacja Poddziałanie 3.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej RPOWP na lata 2014-2020.
Instytucja Pośrednicząca – Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku informuje, iż wprowadzono następującą zmianę w Regulaminie konkursu, tj.: Pkt. 6.1 Ramy czasowe kwalifikowalności wydatków – dotychczasowy zapis: „Data zakończenia realizacji projektu nie może być późniejsza niż 31 sierpnia 2023 r." otrzymuje brzmienie: „Data zakończenia realizacji projektu nie może być późniejsza niż 30 listopada 2023 r."
Zmiana daty zakończenia realizacji projektu spowodowana jest prośbą beneficjenta.
Ww. zmiana w Regulaminie konkursu nie powoduje zachwiania konkurencyjności, ponieważ wybór projektów do dofinansowania został zakończony i nastąpił zgodnie
z kolejnością zamieszczenia projektów na liście projektów, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy wdrożeniowej.
W załączeniu uaktualniony w w/w zakresie Regulamin konkursu obowiązujący od 14.08.2023 roku.
 
 

Załączniki

Komunikat nr 7
Komunikat nr 7.pdf 126 KB
Regulamin konkursu
Regulamin konkursu.doc 947 KB
Regulamin konkursu
Regulamin konkursu.pdf 1166 KB
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy Komunikat nr 7 dotyczący konkursu o nr RPPD.02.05.00-IP.01-20-002/19 (Aktywne i zdrowe starzenie się) wraz z zaktualizowanym Regulaminem konkursu.
Komunikat nr 7 z dnia 28.04.2023 r. (DOCX 92 KB) (PDF 135 KB)
Regulamin konkursu wersja 5 - aktualizacja z dnia 28.04.2023 r. (DOCX - 240 KB) (PDF - 869 KB)
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W BIAŁYMSTOKU ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok
- INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA RPOWP 2014-2020
 
w dniu 28 czerwca  2019 r.
ogłasza nabór wniosków w ramach Osi priorytetowej II Przedsiębiorczość i aktywność zawodowa,
Działanie 2.5  Aktywne i zdrowe starzenie się, RPOWP 2014-2020.
 
                        Konkurs o numerze RPPD.02.05.00-IP.01-20-002/19 ma charakter zamknięty, niepodzielony na rundy
 
Typ projektu podlegający dofinansowaniu: realizacja programów rehabilitacji leczniczej zapobiegającej przerywaniu aktywności zawodowej ze względów zdrowotnych ułatwiających powrót na rynek pracy oraz realizacja programów profilaktyki zdrowotnej (pierwotnej i wtórnej), dotyczących chorób będących istotnym problemem zdrowotnym regionu.
 
Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie projektu: o dofinansowanie mogą ubiegać się: wszystkie podmioty – z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych) w szczególności:
- podmioty lecznicze,
- jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne oraz ich związki i stowarzyszenia,
- organizacje pozarządowe,
- przedsiębiorcy,
- podmioty ekonomii społecznej.
 
Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów prowadzony będzie:
od  29 lipca  2019 roku od godz. 8:00 (otwarcie naboru)
do 30 września 2019 roku do godz. 15:30 (zamknięcie naboru)
 
Wnioski o dofinansowanie projektu konkursowego przyjmowane będą w dwóch formach: w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Generatora Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (GWA EFS w ramach SOWA RPOWP), aplikacja dostępna jest pod adresem https://rpo.wrotapodlasia.pl/pl /jak_skorzystac_z_programu/pobierz_wzory_dokumentow/generator-wnioskow-aplikacyjnych-efs.html#_pz0oft oraz            w jednym egzemplarzu   wersji papierowej wniosku o dofinansowanie (oryginał)  wraz z kopią Potwierdzenia Przesłania do IZ RPOWP Elektronicznej Wersji Wniosku O Dofinansowanie W Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
 
Wniosek w formie papierowej można składać pocztą, przesyłką kurierską lub osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok, Punkt Przyjęć Wniosków, pokój nr 02. Nabór prowadzony będzie w godzinach: poniedziałek: 8.00 – 16.00; wtorek – piątek: 7.30 - 15.30. Decyduje data oraz godzina wpływu wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku. Dopuszcza się możliwość, aby wniosek o dofinansowanie projektów w wersji papierowej wraz z Potwierdzeniem Przesłania do IZ RPOWP Elektronicznej Wersji Wniosku O Dofinansowanie W Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, mógł  wpłynąć do Punktu Przyjęć wniosków dodatkowo w ciągu 3 dni roboczych ( decyduje data wpływu do IOK) licząc od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu zakończenia konkursu, tj.: wersja papierowa wniosku do 3 października  2019 r. do godz. 15:30.

Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu tj. dokonania wyboru projektów, przy założeniu zachowania wszystkich terminów dotyczących poszczególnych etapów wniosków, ustala się na grudzień  2019 roku.

Kwota dofinansowania przeznaczona na konkurs wynosi 6 030 461,00 zł. IOK nie określiła kwoty środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów, które pozytywnie przejdą procedurę odwoławczą (rezerwy na odwołanie). Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu (łącznie ze środków UE lub środków budżetu państwa) wynosi 95%. Wnioskodawca jest zobowiązany do wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 5% wartości projektu. Wkład własny wnoszony przez podmioty niepubliczne jest wkładem prywatnym.

Regulamin konkursu wraz z załącznikami jest dostępny w Wydziale Informacji i Promocji EFS – punkt przyjęć wniosków EFS w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22 oraz na stronie internetowej IOK: http://rpo.wupbialystok.praca.gov.pl
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie (85) 749 72 47 lub drogą e-mailową: informacja.efs@wup.wrotapodlasia.pl

Ogłoszenie
Ogłoszenie - aktualizacja z dnia 14.08.2019 r.
Ogłoszenie - aktualizacja z dnia 21.02.2020 r.
Regulamin konkursu
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 14.08.2019 r.
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 13.09.2019 r.
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 21.02.2020 r.
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 28.04.2023 r. (DOCX - 240 KB) (PDF - 869 KB)

Załącznik nr 1 Karta weryfikacji poprawności wniosku  w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 2 Karta oceny formalno-merytorycznej wniosku konkursowego współfinansowanego z EFS w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 3 Karta oceny - etap negocjacji wniosku konkursowego współfinansowanego z EFS w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 4 Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020;
Załącznik nr 5 Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020;
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi);
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) - aktualizacja z dnia 11.07.2019 r.
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) - aktualizacja z dnia 26.07.2019 r.
Załącznik nr 6 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) - aktualizacja z dnia 28.10.2019 r.
Załącznik nr 7  Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (KWOTY RYCZAŁTOWE);
Załącznik nr 7  Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (KWOTY RYCZAŁTOWE) - aktualizacja z dnia 11.07.2019
Załącznik nr 7  Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (KWOTY RYCZAŁTOWE) - aktualizacja z dnia 26.07.2019 r.
Załącznik nr 7  Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu ze środków EFS (KWOTY RYCZAŁTOWE) - aktualizacja z dnia 28.10.2019 r.
Załącznik nr 8 Program profilaktyki chorób odkleszczowych i eliminowanie skutków ich występowania w najbardziej zagrożonych grupach ryzyka województwa podlaskiego

Komunikaty:
Komunikat nr 1 z dnia 11.07.2019 r.
Komunikat nr 2 z dnia 26.07.2019 r.
Komunikat nr 3 z dnia 14.08.2019 r.
Komunikat nr 4 z dnia 13.09.2019 r.
Komunikat nr 5 z dnia 28.10.2019 r.
Komunikat nr 6 z dnia 21.02.2020 r.
Komunikat nr 7 (DOCX 92 KB) (PDF 135 KB) z dnia 28.04.2023 r.

Wyniki:
Lista projektów skierowanych do etapu negocjacji (23.12.2019 r.)
Lista projektów, które  uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania z dnia 24.02.2020 r.
Lista Członków Komisji Oceny Projektów
Lista podpisanych umów (xlsx 56KB)

 
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku- Instytucja Pośrednicząca RPOWP 2014-2020, ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok
 
w dniu 28 maja 2019 r. ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów zintegrowanych w ramach Osi priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu, Poddziałania 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki oraz Poddziałania 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych
 
Typy projektu podlegające dofinansowaniu:
w ramach Poddziałania 3.2.1
Projekty grantowe (tzw. bon na szkolenie) obejmujące:
  1. szkolenia i kursy skierowane do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy są zainteresowane rozwijaniem kompetencji w zakresie TIK i języków obcych oraz nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności poprzez kursy kompetencji ogólnych[1]
  2. rozwijanie kompetencji i umiejętności osób dorosłych istotnych z punktu widzenia funkcjonowania na rynku pracy, w celu nabycia lub zmiany posiadanych kwalifikacji i poziomu wykształcenia, poprzez studia podyplomowe
  3. poradnictwo edukacyjno-zawodowe skierowane do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy są zainteresowane uzyskaniem pomocy w zakresie diagnozy potrzeb oraz wyboru i znalezienia odpowiedniej oferty edukacyjnej
  4. szkolenia i kursy umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy nieuwzględnione w 1 i 2 typie projektu[2]
w ramach Poddziałania 3.2.2
Projekty grantowe (tzw. bon na szkolenie) dotyczące pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego, w tym wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, pozwalające na uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji zawodowych uzupełnione o poradnictwo edukacyjno-zawodowe
 
Zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 o dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów) w szczególności podmioty prowadzące kształcenie i szkolenie osób dorosłych w systemie formalnym i pozaformalnym.
 
Konkurs o numerze RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-001/19 ma charakter zamknięty, nie jest podzielony na rundy.
Konkurs prowadzony jest w dwóch etapach:
  • etap I (preselekcja), w ramach którego składany jest uproszczony wniosek o dofinansowanie projektu zintegrowanego,
  • etap II, w którym składane są pełne wnioski o dofinansowanie wchodzące w skład projektu zintegrowanego.
 
Nabór uproszczonych wniosków o dofinansowanie projektów zintegrowanych prowadzony będzie od 28 czerwca 2019 roku od godz. 7:30 (otwarcie naboru) do 30 września 2019 roku do godz. 15:30 (zamknięcie naboru).
Warunkiem uczestnictwa w I etapie konkursu jest złożenie 2 egzemplarzy uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w wersji papierowej wraz z załącznikami w terminie od 28 czerwca 2019 roku od godz. 7:30 do 30 września 2019 roku do godz. 15:30.
 
Wnioski w formie papierowej można składać pocztą, przesyłką kurierską lub osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok, Punkt Przyjęć Wniosków, pokój nr 02. Nabór prowadzony będzie w godzinach: poniedziałek: 8.00 – 16.00; wtorek – piątek: 7.30 - 15.30. Decyduje data oraz godzina wpływu wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.
W ramach II etapu oceny wnioski o dofinansowanie mogą złożyć jedynie Wnioskodawcy, których uproszczone wnioski o dofinansowanie zostały zakwalifikowane do niniejszego etapu oraz zostaną poinformowani o terminie i formie złożenia pełnych wniosków o dofinansowanie realizacji projektu wchodzącego w skład projektu zintegrowanego.
 
Pełne wnioski o dofinansowanie projektu wchodzące w skład projektu zintegrowanego składane są w dwóch formach:
Wnioski o dofinansowanie projektu konkursowego przyjmowane będą w dwóch formach:
  • w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Generatora Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (GWA EFS w ramach SOWA RPOWP), aplikacja dostępna jest pod adresem https://rpo.wrotapodlasia.pl/pl/jak_skorzystac_z_programu/pobierz_wzory_dokumentow/generator-wnioskow-aplikacyjnych-efs.html#_pz0oft
  • w formie papierowej wydrukowanej z systemu GWA EFS w ramach SOWA RPOWP wraz z wydrukiem lub kopią Potwierdzenia Przesłania do IZ RPOWP Elektronicznej Wersji Wniosku O Dofinansowanie W Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
 
Wnioski w formie papierowej można składać pocztą, przesyłką kurierską lub osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22, 15-354 Białystok, Punkt Przyjęć Wniosków, pokój nr 02. Nabór prowadzony będzie w godzinach: poniedziałek: 8.00 – 16.00; wtorek – piątek: 7.30 - 15.30. Decyduje data oraz godzina wpływu wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku. Dopuszcza się możliwość, aby wnioski o dofinansowanie projektów w wersji papierowej wraz z Potwierdzeniem Przesłania do IZ RPOWP Elektronicznej Wersji Wniosku O Dofinansowanie W Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, mogły wpłynąć do Punktu Przyjęć Wniosków dodatkowo w ciągu 3 dni roboczych licząc od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu określonym przez IOK w wezwaniu do złożenia pełnych wersji wniosku o dofinansowanie realizacji projektu zintegrowanego.
 
Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu tj. dokonania wyboru projektów, przy założeniu zachowania wszystkich terminów dotyczących poszczególnych etapów wniosków, ustala się na maj 2020 roku.
 
Całkowita kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach konkursu wynosi 68 122 353,00 zł:
w ramach Poddziałania 3.2.1 – 44 724 706,00 zł, w tym:
  • subregion białostocki: 19 231 624,00 zł;
  • subregion łomżyński: 15 206 400,00 zł;
  • subregion suwalski: 10 286 682,00 zł;
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu wynosi 88% (85% - ze środków EFS oraz 3% - ze środków budżetu państwa). Wnioskodawca jest zobowiązany do wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 12% wartości projektu. Wkład własny wnoszony przez podmioty niepubliczne jest wkładem prywatnym.
 
w ramach Poddziałanie 3.2.2 – 23 397 647,00 zł, w tym:
  • subregion białostocki: 10 060 988,00 zł;
  • subregion łomżyński: 7 955 200,00 zł;
  • subregion suwalski: 5 381 459,00 zł.
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu wynosi 88% (85% - ze środków EFS oraz 3% - ze środków budżetu państwa). Wnioskodawca jest zobowiązany do wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 12% wartości projektu. Wkład własny wnoszony przez podmioty niepubliczne jest wkładem prywatnym.
 
Regulamin konkursu wraz z załącznikami jest dostępny w Wydziale Informacji i Promocji EFS – punkt przyjęć wniosków EFS w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Białymstoku, ul. Pogodna 22 oraz na stronie internetowej IOK: http://rpo.wupbialystok.praca.gov.pl
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie (85) 749 72 47 lub drogą e-mailową: informacja.efs@wup.wrotapodlasia.pl
 
Ogłoszenie
Regulamin konkursu
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 02.07.2019 r.
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 13.09.2019 r.
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 16.09.2022 r (docx 219 KB) (PDF 1070 KB)
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 12.01.2023 r. (docx 219 KB) (PDF 1070 KB)
Regulamin konkursu - aktualizacja z dnia 20.04.2023 r. (docx 221 KB) (PDF 1091 KB)
 
Załączniki do Regulaminu konkursu
Załącznik nr 1 Wzór uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 2 Instrukcja wypełniania uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 3 Wzór Strategii projektu grantowego;
Załącznik nr 4 Karta weryfikacji poprawności uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 5 Karta oceny formalno-merytorycznej uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w ramach RPOWP na lata 2014-2020;
Załącznik nr 6 Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 7 Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektów współfinansowanych z EFS w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 8 Karta weryfikacji poprawności wniosku w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 9 Karta oceny formalno-merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu w ramach RPOWP na lata 2014-2020;
Załącznik nr 10 Karta oceny – etap negocjacji wniosku konkursowego współfinansowanego z EFS w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 11 Wykaz dopuszczalnych stawek dla towarów i usług w ramach konkursu nr RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-001/19;
Załącznik nr 12 Zasady realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego dotyczących wsparcia kształcenia ustawicznego w ramach RPOWP 2014-2020;
Załącznik nr 13 Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego;
Załącznik nr 14 Ekspertyza pt. „Popyt pracodawców na podlaskim rynku pracy na kompetencje i kwalifikacje nabywane w ramach studiów podyplomowych";
Załącznik nr 15 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu zintegrowanego ze środków EFS;
Załącznik nr 15 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu zintegrowanego ze środków EFS - aktualizacja z dnia 11.07.2019 r.
Załącznik nr 15 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu zintegrowanego ze środków EFS- aktualizacja z dnia 26.07.2019 r.
Załącznik nr 15 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu zintegrowanego ze środków EFS - aktualizacja z dnia 28.10.2019 r.
Załącznik nr 15 Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu zintegrowanego ze środków EFS - aktualizacja z dnia 16.03.2020 r.

Komunikaty:
Komunikat nr 1 z dnia 02.07.2019 r.
Komunikat nr 2 z dnia 11.07.2019 r.
Komunikat nr 3 z dnia 26.07.2019 r.
Komunikat nr 4 z dnia 13.09.2019 r.
Komunikat nr 5 z dnia 28.10.2019 r.
Komunikat nr 6 z dnia 16.03.2020 r.
Komunikat nr 7 z dnia 16.09.2022 r. (docx 63 KB) (PDF 135 KB)
Komunikat nr 8 z dnia 12.01.2023 r. (docx 63 KB) (PDF 135 KB)
Komunikat nr 9 z dnia 20.04.2023 r. (docx 93 KB) (PDF 137 KB)


Wynik naboru:
Lista projektów zakwalifikowanych do II etapu oceny - oceny pełnych wniosków o dofinansowanie projektów zintegrowanych z dnia 10.01.2020 r.
Lista projektów skierowanych do etapu negocjacji z dnia 21.04.2020 r.
Lista projektów wybranych do dofinansowania (PDF 320 KB) - z dnia 03.06.2020 r.
Lista członków powołanych do prac w Komisji Oceny Projektów z dnia 03.06.2020 r. (PDF 456 KB)
[1] Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
[2] Typ projektu możliwy do realizacji w momencie włączenia do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji nadawanych poza systemem oświaty i szkolnictwa wyższego.
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy Komunikat nr 9 dotyczący konkursu o nr RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-002/19 (Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu) wraz z zaktualizowanym Regulaminem konkursu.
Komunikat nr 9 z dnia 20.04.2023 r. (docx 63 KB) (PDF 135 KB)
Regulamin konkursu wersja 6 - aktualizacja z dnia 20.04.2023 r (docx 219 KB) (PDF 1070 KB)
Dni Otwarte to największe wydarzenie związane z Funduszami Europejskimi w Polsce. Odbywa się w ramach międzynarodowej kampanii #EUinmyregion, która pokazuje, jak wiele przedsięwzięć udało się zrealizować dzięki Funduszom Europejskim. To świetna okazja by wypromować projekt i pochwalić się swoim sukcesem. W tym roku, w dniach 12-14 maja, odbędzie się jubileuszowa, dziesiąta edycja akcji.
Zapraszamy do włączenia się w organizację Dni Otwartych poprzez pokazanie Państwa projektów. Cenne są takie inicjatywy jak: otwarcie miejsc projektu dla zwiedzających, udostępnienie bezpłatnie lub ze zniżką swojej oferty. Mile widziane będą wykłady, warsztaty, pikniki, spotkania, prelekcje. Wszystkie wydarzenia odbywające się w ramach Dni Otwartych, zostaną przedstawione na stronie dniotwarte.eu. Do udziału w akcji zachęcać będzie kampania promocyjna w ogólnopolskich i regionalnych mediach.
Jak zgłosić wydarzenie?
Na stronie https://dniotwarte.eu/dolacz-do-nas-formularz aktywny jest już formularz rejestracyjny. W panelu Beneficjenta znajdują się podpowiedzi, jak go wypełnić. Aby skorzystać z poradnika, trzeba założyć konto. W panelu znajdują się m.in. logo akcji, szablony materiałów oraz informacje o tym, jak prawidłowo opisać wydarzenie. Zgłoszenie do DOFE nadal jest możliwe bez konieczności zakładania konta i logowania.
Ważne! Tegoroczne DOFE odbędzie się jedynie stacjonarnie, a termin rejestracji upływa 31 marca 2023 r.
Świętujmy wspólnie 10. edycję DOFE 2023!
Zapraszamy do kontaktu (nr tel. 85 74 97 247,  e-mail: informacja.efs@wup.wrotapodlasia.pl).
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy Komunikat nr 8 dotyczący konkursu o nr RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-002/19 (Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu) wraz z zaktualizowanym Regulaminem konkursu.
Komunikat nr 8 z dnia 12.01.2023 r. (docx 63 KB) (PDF 135 KB)
Regulamin konkursu wersja 5 - aktualizacja z dnia 12.01.2023 r (docx 219 KB) (PDF 1070 KB)
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy Komunikat nr 7 dotyczący konkursu o nr RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-002/19 (Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu) wraz z zaktualizowanym Regulaminem konkursu.
Komunikat nr 7 z dnia 16.09.2022 r. (docx 63 KB) (PDF 135 KB)
Regulamin konkursu wersja 4 - aktualizacja z dnia 16.09.2022 r (docx 219 KB) (PDF 1070 KB)
 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY
W BIAŁYMSTOKU

- INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA
RPOWP 2014-2020

 
z dniem 16 czerwca 2016 roku
 
wzywa w trybie pozakonkursowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu

 
nr wezwania RPPD.02.04.00-IP.01-20-002/16
 
W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO na lata 2014-2020


OŚ PRIORYTETOWA II
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA


DZIAŁANIE 2.4
Adaptacja pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian
 
Wniosek należy złożyć do 29.06.2016r.

Załączniki

Ogłoszenie wzywające do złożenia wniosku
Ogłoszenie wzywające do złożenia wniosku.docx 611 KB
Załącznik nr 1 Opis Działania 2.4 Osi II RPOWP
Załącznik nr 1 Opis Działania 2.4 Osi II RPOWP.docx 28 KB
Załącznik nr 2 Systematyka kryteriów wyboru projektu pozakonkursowego
Załącznik nr 2 Systematyka kryteriów wyboru projektu pozakonkursowego.docx 282 KB
Załącznik nr 3 Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach RPO WP
Załącznik nr 3 Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach RPO WP.pdf 261 KB
Załącznik nr 4 Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach RPOWP
Załącznik nr 4 Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach RPOWP.pdf 2060 KB
Załącznik nr 5 Wzór karty oceny formalnej wniosku o dofinansowanie projektu pozakonkursowego
Załącznik nr 5 Wzór karty oceny formalnej wniosku o dofinansowanie projektu pozakonkursowego.docx 67 KB
Załącznik nr 6 Wzór karty oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu pozakonkursowego
Załącznik nr 6 Wzór karty oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu pozakonkursowego.docx 68 KB
Załącznik nr 7 Wzór deklaracji poufności dla osoby dokonującej oceny formalnej
Załącznik nr 7 Wzór deklaracji poufności dla osoby dokonującej oceny formalnej.docx 54 KB
Załącznik nr 8 Wzór oświadczenia eksperta o bezstronności - nabór pozakonkursowy
Załącznik nr 8 Wzór oświadczenia eksperta o bezstronności - nabór pozakonkursowy.docx 56 KB
Lista projektów wybranych do dofinansowania w trybie pozakonkursowym w ramach RPO WP
Lista projektów wybranych do dofinansowania w trybie pozakonkursowym w ramach RPO WP.pdf 62 KB
Lista podpisanych umów w ramach naboru
Lista podpisanych umów w ramach naboru.pdf 168 KB
Komunikat nr 1 z dnia 19.05.2022
Komunikat nr 1 z dnia 19.05.2022.docx 61 KB
Ogłoszenie wzywające do złożenia wniosku- aktualizacja z dnia 19.05.2022
Ogłoszenie wzywające do złożenia wniosku- aktualizacja z dnia 19.05.2022.doc 244 KB
Komunikat_nr_2_z_dnia_10_11_2022_2
Komunikat_nr_2_z_dnia_10_11_2022_2.pdf 144 KB
ogłoszenie_wzywające_do_złożenia_wniosku_10_11_2022
ogłoszenie_wzywające_do_złożenia_wniosku_10_11_2022.docx 121 KB
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy Komunikat nr 2 dla wezwania RPPD.02.04.00-IP.01-20-002/16 wraz ze zmienionym ogłoszeniem wzywającym do złożenia wniosku.
Komunikat nr 2 z dnia 10.11.2022 r. (docx 62 KB) (PDF 134 KB)
Ogłoszenie wzywające do złożenia wniosku – aktualizacja z dnia 10.11.2022r. (docx 122KB) (PDF 287 KB)
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy zaktualizowaną Listę projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach konkursu nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20-Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej.
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 06.09.2022 r. (xlsx 34 KB) (PDF 122 KB)
Miło nam Państwa poinformować, że została uruchomiona strona poświęcona efektom projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich.
To historie ludzi, miejsc, wielkich inwestycji i małych przedsięwzięć, od morza po Tatry.  Zachęcamy do zapoznania się z nowym blogiem FunduszoweStory
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy zaktualizowaną Listę projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach konkursu nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20-Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej.
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 06.07.2022 r. (xlsx 35 KB) (pdf 122 KB)
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy zaktualizowaną Listę projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach konkursu nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20-Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej.
Lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania - z dnia 23.06.2022 r. (xlsx 34 KB) (pdf 122 KB)

Poniżej przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pt. „Badanie cen rynkowych usług rozwojowych" wraz z wypracowanym narzędziem umożliwiającym dokonanie porównania cen usług zamieszczonych w Bazie Usług Rozwojowych.

Badanie cen rynkowych usług rozwojowych-raport końcowy (pdf 11,3 MB)
Badanie cen rynkowych usług rozwojowych-raport końcowy (pdf 4,21 MB) - aktualizacja z marzec 2022 r.
Instrukcja do narzędzia porównawczego (pdf 312 KB)
Narzędzie porównawcze do danych - koszt osobogodziny (xlsx 20,5 MB)
Narzędzie porównawcze do danych - koszt osobogodziny (xlsx 20,5 MB) - aktualizacja 07.12.2020 r.
Narzędzie porównawcze do danych - koszt uczestnika (xlsx 21,2 MB)

 

Najczęściej popełniane uchybienia, nieprawidłowości i nadużycia finansowe w projektach współfinansowanych z EFS (kontrole IP WUP)


1. Ustawa Pzp / zasada konkurencyjności / rozeznanie rynku
  • nieprawidłowe szacowanie wartości zamówienia, skutkujące brakiem udzielenia zamówienia zgodnie z odpowiednim trybem, pomimo przekroczenia progów pzp / zasady konkurencyjności
  • faktura wystawiona przez inny podmiot (powiązany) niż ten, który wygrał postępowanie i z którym podpisano umowę
  • termin składania ofert – niepełne 7 lub 14 dni (liczy się od dnia po publikacji ogłoszenia do końca dnia siódmego / czternastego)
  • brak opisu w zapytaniu ofertowym, dot. sposobu oceny ofert pod kątem przyznania punktów za spełnienie danego kryterium, co mogło mieć wpływ na ilość i jakość złożonych ofert
  • niepełne wywiązanie się wykonawcy z podpisanej umowy
  • nieprawidłowe unieważnienie prowadzonego postępowania
Inne wrażliwe obszary to:
- określenie przedmiotu zamówienia;
- definiowanie warunków udziału w postępowaniu i kryteriów oceny ofert, które nie będą dyskryminowały potencjalnych wykonawców;
- udzielanie zamówień w częściach;
- stosowanie aspektów społecznych;
- publikacja ogłoszeń o zamówieniu, w tym baza konkurencyjności;
- wyłączenia ze stosowania trybów pzp i zasady konkurencyjności;
- wybór wykonawcy i podpisanie umowy.

Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi materiałami informacyjnymi:
Zamówienia udzielane w ramach projektów. Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014–2020
Materiał informacyjny dotyczący stosowania zasady konkurencyjności oraz rozeznania rynku w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

2. Projekty rozliczane metodami uproszczonymi
  • brak wykonania usług / dostaw zaplanowanych we Wniosku o dofinansowanie lub ich realizacja po zaplanowanym terminie (np. pod koniec realizacji projektu)
  • brak posiadania części dokumentów mających potwierdzać rozliczenie kwot ryczałtowych / stawek jednostkowych
  • nieprawidłowe sporządzane IPD, niezgodnie ze standardem, możliwość zakwestionowania stawki jednostkowej
  • nieprzestrzeganie zapisów Wytycznych w obszarze rynku pracy (np. brak wypłacenia stypendium szkoleniowego – nie musi być to zapisanie we Wniosku o dofinansowanie)
Materiał informacyjny dotyczący stosowania kwot ryczałtowych w projektach Programu Wiedza Edukacja Rozwój

3. Koszty pośrednie
  • brak lub niepełne wykonanie działań finansowanych z kosztów pośrednich rozliczanych ryczałtem – możliwa korekta finansowa
Materiał informacyjny dotyczący kosztów pośrednich projektu Programu Wiedza Edukacja Rozwój

4. Personel
  • brak wymaganych dokumentów potwierdzających pracę personelu projektu
  • brak kwalifikacji / brak dokumentów potwierdzających kwalifikacje / kompetencje kadry projektu, określonych w Wniosku o dofinansowanie
  • zatrudnienie na umowę zlecenie osoby do projektu, która jest jednocześnie pracownikiem beneficjenta
Materiał informacyjny dotyczący rozliczania kosztów zaangażowania personelu projektu Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

5. Uczestnicy
  • niekwalifikowalność uczestników – brak spełnienia wymogów grupy docelowej określonej w dokumentach programowych, w tym regulaminie konkursu
  • brak lub niepełne poinformowanie uczestników o przysługującym im wsparciu w projekcie (koszty dojazdu, stypendium)
  • składanie nieprawdziwych oświadczeń przez uczestników
Materiał informacyjny dotyczący kwalifikowalności uczestników projektu Programu Wiedza Edukacja Rozwój

6. Realizacja form wsparcia
  • brak właściwego oznakowania miejsca i dokumentów
  • brak lub niedostateczny monitoring realizacji form wsparcia przez beneficjenta
  • brak lub niepełne wykonanie usług przewidzianych dla uczestników projektu
  • HARMONOGRAMY realizacji form wsparcia – brak lub niepełne / nieaktualne
 7. RODO
  • brak dokumentów wymaganych zgodnie z RODO (polityka, rejestr czynności, szacowanie ryzyka)
  • brak przekazania do WUP informacji o zamiarze / o powierzeniu przetwarzania danych osobowych podmiotom trzecim
  • powierzenie przetwarzania danych osobowych innym podmiotom, bez zawarcia stosownej umowy i spełnienia wymogów określonych przez Umowę / OWU/ Porozumienie (PUP nie; staże też!)
  • pozyskiwanie w projekcie danych osobowych (uczestników i innych) nie objętych zakresem przetwarzania danych w danym programie (np. numery dowodów osobistych)
  • przekazywanie Zespołowi kontrolującemu lub poprzez SL opiekunowi projektu danych wykraczających poza program (np. wyciągi bankowe zawierające dane innych osób, niż te w projekcie)
Przewodnik po danych osobowych w projektach PO WER dla Wnioskodawców i Beneficjentów
Przewodnik po danych osobowych w projektach RPOWP 2014-2020 dla Wnioskodawców i Beneficjentów

8. Nieprawidłowości / uchybienia różne
  • realizacja projektu w sposób istotnie niezgodny z Umową i Wnioskiem – rozwiązanie umowy
  • zakupy dokonane przed terminem realizacji projektu, określonym we Wniosku o dofinansowanie; mogą być przed zawarciem umowy, ale nie przed rozpoczęciem projektu
  • przedstawienie wydatków nie dotyczących realizacji projektu, np. dot. cateringu dla dzieci w żłobku / przedszkolu z działalności komercyjnej beneficjenta
  • brak stosowania zapisów wytycznych określonych w dokumentacji konkursowej (np. Wytycznych w obszarze rynku pracy / edukacji)
  • pobieranie dotacji budżetowej na bieżące funkcjonowanie nowych miejsc w przedszkolu finansowanych z projektu, pomimo wyraźnego zakazu w Wytycznych i dokumentacji konkursowej
  • brak osiągnięcia / zachowania kryterium w projekcie, np. brak prowadzenia biura projektu na terenie woj. podlaskiego
  • brak osiągnięcia w pełni wskaźników w projekcie (zawinione / niezawinione – reguła proporcjonalności)
  • umowy podpisywane przez PUP – brak informacji o możliwości kontroli danej formy wsparcia przez podmioty inne niż PUP, w tym IP WUP

Błędy i nieprawidłowości oraz ich skutki wynikające z istotnych ustaleń audytów
i kontroli Instytucji Audytowej, dot. przede wszystkim EFS, w podziale na obszary tematyczne.

 
Najnowsze błędy i nieprawidłowości za rok obrachunkowy 2020/2021
 
Zamówienia publiczne (PZP, zasada konkurencyjności, rozeznanie rynku)
  • W postępowaniu dotyczącym dokonania dostawy urządzenia kamery termowizyjnej zamawiający postawił warunek: „Zamawiający wymaga ponadto, aby legalność zakupu sprzętu i oprogramowania była potwierdzona w formie pisemnej przez przedstawicielstwo producenta w kraju". Powyższe narusza zapisy Wytycznych kwalifikowalności. Nie można formułować warunków przewyższających wymagania wystarczające do należytego wykonania zamówienia. Wymaganie od wykonawcy, aby legalność zakupu sprzętu była potwierdzona w formie pisemnej przez przedstawicielstwo producenta w kraju dyskryminuje potencjalnych wykonawców, którzy przedstawicielstwa w kraju nie posiadają. Nałożono korektę w wysokości 10%.
Uczestnicy
  • Uczestnicy szkoleń zrealizowanych w ramach Projektu otrzymali na własność urządzenia elektroniczne – laptopy służące początkowo do celów realizacji szkolenia. Powyższe jest niezgodne z zapisami Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze przystosowania przedsiębiorców i pracowników do zmian na lata 2014-2020 oraz Regulaminu uczestnictwa i rekrutacji w projekcie, tj. koszt laptopów przekazanych na własność stanowi koszt niezwiązany bezpośrednio z usługą szkoleniową. Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • Naruszono zapisy Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie (w powiązaniu z zapisami Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków) zabraniające udzielenia wsparcia w ramach Projektu osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • Z analizy przedstawionej dokumentacji rekrutacyjnej wynika, że nie wszyscy uczestnicy złożyli własnoręczny podpis. Formularz rekrutacyjny, deklaracja uczestnictwa w projekcie, oświadczenie uczestnika projektu i wniosek o przyznanie bonu szkoleniowego nie zostały podpisane własnoręcznie przez uczestniczkę projektu K.K, co stanowi niezgodność z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie oraz stanowi podejrzenie popełnienia przestępstwa w związku z art. 207 § 1 Kodeksu karnego. Zgodnie z postanowieniem Prokuratury Rejonowej o umorzeniu dochodzenia w w/w sprawie wskazano, że podstawą umorzenia jest znikoma społeczna szkodliwość czynu, nie zaś brak jego popełnienia, co skutkuje niekwalifikowalnością wydatków.
Personel projektu
  • Beneficjent zawarł porozumienia o współpracy z dwiema osobami (wolontariuszami) na pełnienie funkcji obserwatora prac Komisji Oceny Wniosków. Wydatki z tytułu zaangażowania obserwatorów w celu uwiarygodnienia wyników prac Komisji Oceny Wniosków nie spełniają warunków w zakresie kwalifikowalności zgodnie z Wytycznymi kwalifikowalności. W realizowanym projekcie prawidłowa ocena wniosków złożonych przez uczestników powinna być zapewniona przez właściwy dobór członków Komisji Oceny Wniosków, a nie przez obserwatorów ich pracy.
Inne nieprawidłowości / uchybienia, skutkujące wydatkami niekwalifikowalnymi
  • Przedsiębiorca korzystający z dofinansowania kosztów prowadzenia działalności zgodnie z art. 15zzc ustawy COVID, nie osiągnął spadku obrotów przewidzianego w art. 15zzc ust. 3 w/w ustawy (ani w wielkości wskazanej we wniosku, ani w wielkości najniższego progu przewidzianego ustawą), co potwierdzają przekazane przez przedsiębiorcę skany Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • Beneficjent podpisał umowę na usługi cateringowe dla poszczególnych uczestników CIS. Odbioru zleconych usług dokonano protokołami odbioru zamówienia dołączonymi do faktur VAT. Ustalono, że w wystawianych fakturach za catering nie uwzględniano nieobecności uczestników (np. przebywających na zwolnieniach lekarskich, urlopach), a tym samym zamówiono nieadekwatną ilość obiadów do liczby uczestników projektu (liczba posiłków przewyższała liczbę uczestników). Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • Partner Projektu zatrudniający doradców oceniających merytorycznie wnioski uczestników Projektu o przyznanie bonów na szkolenia dotyczące firmy szkoleniowej nie zapewnił zasad mogących świadczyć o braku konfliktu interesów pomiędzy w/w instytucją szkoleniową, a oceniającymi doradcami zatrudnionymi przez w/w Partnera. Na podstawie zebranych danych stwierdzono, iż istniały powiązania osobowe (mąż-żona) oraz finansowe (otrzymywanie wynagrodzenia przez oceniających od w/w firmy szkoleniowej), które skutkowały konfliktem interesów. Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • W trakcie audytu ustalono, że beneficjent we wnioskach o płatność dokonał rozliczenia wydatków w kwocie wyższej niż wynikało to z przekazanych audytorom dokumentów potwierdzających rozliczenie otrzymanego dofinansowania przez przedsiębiorców. Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • Beneficjent we wnioskach o płatność rozliczył wydatki stanowiące dofinansowanie udzielone dla 4 przedsiębiorców w oparciu o art. 15zzb ustawy COVID-19, którzy złożyli we wnioskach o przyznanie dofinansowania, oświadczenia o niezaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca trzeciego kwartału 2019 r. niezgodne ze stanem faktycznym, nie spełniając jednocześnie warunku określonego w art. 15 zzb ust. 10 pkt 3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r., o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
  • Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne dot. wsparcia COVID-19, w wyniku weryfikacji dokumentacji źródłowej przedsiębiorców (błędy w kalkulatorach, nieprawdziwe oświadczenia)
Błędy i nieprawidłowości za rok obrachunkowy 2019/2020
 
Zamówienia publiczne (PZP, zasada konkurencyjności, rozeznanie rynku)
  • W trakcie audytu ustalono, że Partner Wiodący w przeprowadzonym postępowaniu przetargowym pn. Przygotowanie i udostępnienie multimedialnych zasobów wspierających proces doradztwa zawodowego określił warunki udziału w postępowaniu (w odniesieniu do drugiej części zamówienia) dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej w sposób nieproporcjonalny w stosunku do wartości przedmiotu zamówienia.
  • Ustalono, że w przypadku postępowania przeprowadzonego w trybie zasady konkurencyjności, poniżej progów UE na Zakup usługi przeprowadzenia kursu typu „refreshment training" zamawiający w załączniku A do ogłoszenia o zamówieniu (Opis przedmiotu zamówienia) postawił nadmierne warunki, zgodnie z którymi: Szkoła w której odbędzie się kurs musi: posiadać długi staż na rynku edukacyjnym, co gwarantuje bogate doświadczenie firmy w organizacji i prowadzeniu szkoleń (min. 20 lat), prowadzić szkolenia dla nauczycieli na całym świecie, zatrudniać trenerów będących autorami podręczników. Powyższe jest niezgodne z Wytycznymi kwalifikowalności. Nie można formułować warunków przewyższających wymagania wystarczające do należytego wykonania zamówienia". Postawienie takich warunków udziału w postępowaniu stanowi naruszenie zasady uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Nałożono korektę w wysokości 10%.
  • Stwierdzono wybór wykonawcy nie spełniającego wymogów przedmiotu zamówienia, co skutkowało nałożeniem 25% korekty.
  • W postępowaniu zostały określone zbyt wygórowane warunki udziału w stosunku do konsorcjów. Nałożono korektę w wysokości 10%.
  • Nie zachowanie należytej staranności przy szacowaniu przedmiotu zamówienia i w konsekwencji udzielenie zamówienia bez zastosowania procedury rozeznania rynku, co skutkowało uznaniem wydatku za niekwalifikowalny.
  • Stwierdzono zastosowanie przez zamawiającego w zapytaniach ofertowych w ramach projektu bardziej restrykcyjnych zapisów odnośnie warunków nakładania kar umownych niż w zamówieniach stosowanych u tego zamawiającego. Nałożono korektę w wysokości 5%.
Inne nieprawidłowości / uchybienia, skutkujące wydatkami niekwalifikowalnymi
  • W trakcie audytu ustalono, że w ramach projektu do rozliczenia transz środków przez trzech realizatorów programu pilotażowego przedłożone zostały świadczenia powyżej dopuszczalnej maksymalnej liczby produktów możliwych do rozliczenia. Przypadki 2- lub 3-krotnego (zamiast 1-krotnego) rozliczenia świadczenia bilansowego zostały stwierdzone w odniesieniu do 97 świadczeniobiorców/pacjentów. Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne.
  • Stwierdzono wydatki niekwalifikowalne powstałe w wyniku zawyżenia rozliczenia faktury za zakup banerów reklamowych w ramach umowy na podjęcie działalności gospodarczej.
  • Stwierdzono podwójne finansowanie wydatków poprzez sfinansowanie wkładu własnego w projekcie dotacyjnym oraz przedłożenie do refundacji w tym projekcie kosztów kwalifikowalnych sfinansowanych z pożyczki, w której kapitał pochodzi.
  • Stwierdzono, iż poniesione wydatki kwalifikowalne przekraczają maksymalny limit określony w Regulaminie konkursu. Uznano za niekwalifikowalne wydatki poniesione ponad limit.
Błędy i nieprawidłowości za poprzednie lata obrachunkowe
 
Zamówienia publiczne (PZP, zasada konkurencyjności)
  • Beneficjent dokonał zmiany terminu wykonania zamówienia dot. realizacji kursów zawodowych, co stanowiło istotną zmianę postanowień umowy i miało wpływ na warunki konkurencji w postępowaniu przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, co skutkowało nałożeniem korekty na poziomie 25%.
  • Beneficjent nierówno potraktował uczestników postępowania na przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych odrzucając ofertę wykonawcy z powodu niepełnej kalkulacji kosztów szkolenia i nie wzywając go do złożenia wyjaśnień i poprawienia oferty,  co skutkowało nałożeniem korekty na poziomie 5 %.
  • Beneficjent nie dokonał łącznego oszacowania wartości szkoleń indywidualnych i  grupowych o takim samym zakresie, przewidzianych w rocznym planie szkoleń, co skutkowało niezastosowaniem właściwej procedury przetargowej. Beneficjent do szkoleń grupowych przeprowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, natomiast wyboru ofert szkoleń indywidualnych o podobnym zakresie jak szkolenia grupowe, dokonał na podstawie rozeznania rynku, a nie w trybie przetargu nieograniczonego, co skutkowało nałożeniem korekty na poziomie 25% na wartość podpisanych umów z wykonawcami szkoleń indywidualnych.
  • Opis przedmiotu zamówienia został przygotowany w sposób nieprecyzyjny i bez uwzględnienia wszystkich wymagań prawnych.
  • Ustalenie w postępowaniu o zamówienie publiczne warunku ograniczającego jednakowy dostęp do zamówienia potencjalnym wykonawcom, poprzez wykazanie doświadczenia w konkretnym zakresie.
  • W zapytaniu ofertowym opublikowanym m.in. w Bazie konkurencyjności Zamawiający postawił wykonawcy m.in. warunek dysponowania osobą posiadającą określone uprawnienia oraz posiadającą co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności. Na etapie realizacji zamówienia robotami kierowała osoba posiadająca roczne doświadczenie  zawodowe. Dopuszczenie przez zamawiającego osoby o mniejszym doświadczeniu spowodowało, iż ww. osoba nie spełniała wymagań określonych z zapytaniu ofertowym. Powyższe stanowi naruszenie zasady konkurencyjności, skutkujące nałożeniem 5 % korekty na zamówienie.
  • Wykonawca na etapie podpisywania umowy dokonał zmiany osoby uczestniczącej
    w realizacji zamówienia, pełniącej funkcję kierownika budowy, która nie spełniała warunku udziału w postępowaniu. Sformułowanie warunków przewyższających wymagania, wystarczające do należytego wykonania zamówienia stanowi naruszenie zasady konkurencyjności  określonej Wytycznych kwalifikowalności. Wymaganie co najmniej 2 lat doświadczenia w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, mogło ograniczyć krąg wykonawców zamówienia, którzy mogliby dysponować osobami z krótszym doświadczeniem - nałożono 5% korektę.
  • W ogłoszeniu o zamówieniu na dostawę sprzętu opublikowanym w Bazie konkurencyjności w zapytaniu ofertowym Beneficjent określił zbyt wygórowane warunki wymagane od wykonawcy w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, co mogło spowodować ograniczenie kręgu potencjalnych dostawców. Za spełnienie warunku Zamawiający uznał wykonanie przez wykonawcę w okresie 2015 r. - 2017 r. dostawy co najmniej 5 sztuk sprzętu będącego przedmiotem zamówienia lub podobnego oraz funkcjonowanie na rynku firmy dostawcy od co najmniej 5 lat. Nałożono 5% korektę.
  • Beneficjent w ramach opisu zawartego w specyfikacji przedmiotu zamówienia, będącego załącznikiem do zapytania ofertowego dot. zakupu i montażu urządzenia zawarł dyskryminujący warunek „Serwis i instalacja musi być wykonana przez certyfikowany zespół serwisowy, zlokalizowany na terenie Polski". Nałożono 5% korektę.
  • Zamawiający udzielił zamówienia wykonawcy, który nie potwierdził spełnienia warunków udziału w postępowaniu, bez uprzedniego zwrócenia się o uzupełnienie dokumentów w zakresie posiadania polisy ubezpieczeniowej, co stanowi naruszenie
    art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 1 pkt 12 oraz art. 7 ust. 1 i ust. 3 ustawy Pzp. Nałożono 5% korektę.
  • Beneficjent w ramach postępowania prowadzonego z zastosowaniem ustawy Pzp przedłużył termin realizacji zamówienia bez uwzględnienia warunków wskazanych
    w przepisach i umowie, czym naruszył art. 144 ust. 1 ustawy Pzp. Nałożono 25% korektę.
  • W ramach postępowania zrealizowanego  w procedurze zamówień publicznych powyżej progów UE, Zamawiający postawił nadmierne warunki udziału w postępowaniu w zakresie dotyczącym zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy w stosunku do przedmiotu zamówienia, co stanowi naruszenie art. 22 ust. 1 a ustawy Pzp. Warunek dotyczył posiadania 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy, licząc od daty uzyskania uprawnień -  w realizacji umowy uczestniczyła natomiast osoba, która takiego warunku nie spełniała. Nałożono 5% korektę.
  • W postępowaniu dot. wykonania usługi doradcy zawodowego prowadzonym
    w procedurze przetargu nieograniczonego, Zamawiający w SIWZ zawarł warunek pozbawiający wykonawcę będącego osobą fizyczną możliwości powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający określił obowiązek osobistego wykonania całości przedmiotu zamówienia przez osoby fizyczne, nie wskazując kluczowych części zamówienia zastrzeżonych do osobistego wykonania, do czego był uprawniony na mocy art. 36a ust. 2 ustawy Pzp. Takie sformułowanie w zakresie podwykonawstwa ogranicza prawo wykonawców – osób fizycznych, o którym mowa w art. 36a ustawy Pzp oraz prowadzi do uprzywilejowania podmiotów nie będących osobami fizycznymi. W odniesieniu do ww. warunku w postępowaniu zostało ograniczone podwykonawstwo oraz naruszona została zasada równego traktowania potencjalnych oferentów, czym naruszono art. 7 ust 1 oraz art. 36a ust. 1-2 ustawy Pzp. Nałożono 5% korektę.
  • W ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym przez Urząd Publikacji Unii Europejskiej w rozdziale dot. okresu obowiązywania zamówienia Zamawiający wskazał datę 31.12.2028 r., natomiast w SIWZ jako termin wykonania zamówienia Zamawiający wskazał 31.12.2029 r., z zastrzeżeniem tych postanowień, które ze względu na swój cel obowiązują także po zakończeniu obowiązywania umowy. Powyższe jest sprzeczne z zasadami konkurencyjności i równego traktowania potencjalnych oferentów. Nałożono 5% korektę.
Uczestnicy
  • Uznano za wydatek niekwalifikowalny koszt badań lekarskich uczestniczki, która zrezygnowała z udziału w projekcie z przyczyn ekonomicznych (utrata prawa do zasiłków socjalnych w związku z udziałem w projekcie). Zgodnie z rozdziałem 6.2 pkt 3 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFA oraz FS na lata 2014-2020 (wersja z 19.09.2016r.) poniesiony wydatek powinien być m.in. niezbędny do realizacji celów projektu i być poniesiony w związku z realizacją projektu.  Poniesiony wydatek na osobę, która zrezygnowała z udziału w projekcie (nie zrealizowała zakładanego w projekcie celu) uznany został za niekwalifikowalny.
  • Dokumenty zgłoszeniowe uczestników projektu wpłynęły po terminie rekrutacji i nie zawierały wymaganych podpisów uczestników.
  • Brak przejrzystości w dokumentacji dot. przebiegu stażu, tj. w dzienniku stażu brak zatwierdzenia przez eksperta ds. organizacji projektu oraz brak potwierdzenia przez uczestnika, iż pełny zakres stażu został zrealizowany.
  • Realizacja staży odbyła się w niepełnym wymiarze godzin i w niektórych przypadkach, stażyści pracowali w dni ustawowo wolne od pracy oraz w godzinach nadliczbowych, co było niezgodne z warunkami podpisanych umów o organizację staży.
  • Brak wypłaty uczestnikowi wynagrodzenia za staż, co było niezgodne z warunkami podpisanej umowy o organizację stażu.
  • Koszty dojazdu na staż były wypłacone w wyższej kwocie niż założono w umowie o dofinansowanie projektu.
Podatek VAT
  • Niektórzy z uczestników, którzy otrzymali jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz przedsiębiorcy korzystający z refundacji kosztów doposażenia/wyposażenia stanowiska pracy, skorzystali z odliczenia podatku VAT i nie dokonali zwrotu podatku VAT na konto PUP lub dokonali zwrotu podatku VAT na konto PUP po upływie terminów zwrotu wynikających z zapisów umów zawartych z PUP. Wysokość podatku VAT uznana została za wydatki za niekwalifikowalne.
Inne nieprawidłowości / uchybienia, skutkujące wydatkami niekwalifikowalnymi
- zakupy towarów i usług dokonane w ramach projektu były zawyżone w stosunku do stawek rynkowych określonych przez IP/IZ, bez wystarczającego uzasadnienia dokonanego zakupu,
- Beneficjent zaplanował w budżecie projektu wyposażenie biura w meble pod zabudowę do dwóch pomieszczeń, które wynajmuje; powyższy wydatek biorąc pod uwagę fakt, iż Beneficjent nie jest właścicielem pomieszczeń, w których meble zostały zamontowane, nie spełnił wymogu racjonalności,
- wydatki kwalifikowalne projektu nie zostały pomniejszone o wygenerowany w ramach projektu dochód,
- zawyżona wartość wkładu własnego, bez wskazania uzasadnionych podstaw do jego wyliczenia,
- w zakresie wydatków na usługi szkoleniowe stwierdzono, iż terminy szkoleń pokrywały się, wskazując na niemożność ich przeprowadzenia przez tą samą osobę w różnych miejscach i w tym samym czasie,
- dostawa materiałów eksploatacyjnych dla uczestników staży została zrealizowana odmiennie niż przewidziano w zapytaniu ofertowym, ofercie i samej umowie; ponadto ustalono, iż materiały te nie były dostarczone uczestnikom w trakcie  trwania staży, tym samym poniesiony wydatek nie był niezbędny do realizacji celów projektu i nie został poniesiony w związku z jego realizacją,
- naruszenie przejrzystości poniesienia wydatku na zakup odzieży roboczej dla stażystów oraz niespełnienia warunku niezbędności wydatku (towar został dostarczony stażystom po odbyciu przez nich stażu),
- błędne wyliczenia stypendium szkoleniowego wypłacanego uczestnikom szkoleń,
- w ramach otrzymanej pożyczki na wsparcie rozwoju przedsiębiorstw realizujących inwestycje na terenie województwa podlaskiego Beneficjent zakupił i zainstalował urządzenia na terenie innego województwa niż obejmowała umowa.

 

Szanowni Państwo,

informujemy, iż Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego prowadzi obecnie konsultacje społeczne projektu programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego na lata 2021-2027, które potrwają do 29 grudnia 2021 r.

W dniu 25 listopada odbyła się konferencja otwierająca konsultacje, podczas której zostały zaprezentowane założenia dokumentu.

Projekt programu oraz prezentacja z konferencji dostępny jest pod linkiem:

Projekt programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego na lata 2021-2027 - Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 (wrotapodlasia.pl).

Jednocześnie zachęcamy do wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym dotyczącym ww. programu, które odbędzie się 6 grudnia 2021 r. w formule online, podczas którego można wyrazić swoją opinię lub zadać pytania dotyczące projektu programu.

Szczegóły wydarzenia dostępne pod linkiem:
Wysłuchania publiczne - Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 (wrotapodlasia.pl)
 
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy zaktualizowaną Listę podpisanych umów w ramach konkursu nr RPPD.03.01.01-IP.01-20-002/20-Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Lista podpisanych umów z dnia 08.02.2022 r (xlsx 48 KB) (pdf 148 KB)