Miasteczko Zawodów 2025

 

Rejestracja na MIASTECZKO ZAWODÓW
zostanie uruchomiona „TUTAJ”
w dniu 3 września 2025 roku o godzinie 9:00
Rejestracja na WARSZTAT dla doradców zawodowych/pedagogów/specjalistów
zostanie uruchomiona „TUTAJ”
w dniu 8 września 2025 roku o godzinie 8:00
Rejestracja na WYKŁAD dla rodziców/opiekunów i innych zainteresowanych
zostanie uruchomiona „TUTAJ”
w dniu 8 września 2025 roku o godzinie 8:00

 

Plakat informujący o wydarzeniu Miasteczko zawodów 2025

 

W dniu 18 września 2025 roku Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie zorganizuje wydarzenie pod nazwą „Miasteczko zawodów 2025”. Jego celem jest promowanie edukacji zawodowej i doskonalenie umiejętności w regionie Warmii i Mazur, poradnictwa zawodowego dla młodzieży, ich rodziców i innych odwiedzających, ukierunkowanego na wybory edukacyjno – zawodowe oraz ideę uczenia się przez całe życie

Przy stanowiskach demonstracyjnych uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych z województwa warmińsko-mazurskiego będą mieli możliwość praktycznego zapoznania się z takimi zawodami jak: fryzjer, kosmetyczka, technik budownictwa, stolarz, technik architektury krajobrazu, technik geodeta, kucharz, cukiernik, mechanik pojazdów samochodowych, technik transportu kolejowego, technik ochrony środowiska z innowacją pożarniczą, technik gospodarki odpadami, technik farmaceutyczny, florysta, technik informatyk, technik logistyk, technik reklamy, technik rolnik, krawiec, żołnierz, funkcjonariusz Policji i wiele innych.

To tylko niektóre przykłady, a Miasteczko zawodów 2025 będzie starało się pokazać różnorodność możliwości zawodowych, aby młodzi ludzie mogli dokonać świadomego wyboru ścieżki kariery.

W czasie wydarzenia zostanie utworzona strefa doradcza, w której młodzież będzie mogła przy stanowiskach komputerowych samodzielnie przeprowadzić testy badające zainteresowania zawodowe. Jednocześnie doradcy zawodowi będą udzielać młodzieży porad dotyczących wyboru ścieżki edukacyjnej. W ramach strefy zawodoznawczej młodzież będzie mogła zapoznać się ze światem zawodów z wykorzystaniem najnowszych technologii – gogli VR.

Dla rodziców i innych zainteresowanych zostanie przeprowadzony wykład przedstawiciela Kuratorium Oświaty w Olsztynie pt. „Etapy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych 2025/26. Wypełnienie i złożenie wniosku”.

Natomiast szkolni doradcy zawodowi, pedagodzy i inni specjaliści pracujący w obszarze poradnictwa zawodowego z województwa warmińsko-mazurskiego będą mogli wziąć udział w warsztacie pt. „Wykorzystanie narzędzi diagnostycznych Skala Zdolności Specjalnych i Kwestionariusz Osobowości i Myślenia Twórczego”, który poprowadzi psycholog z poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Miasteczko zawodów 2025 zostało objęte patronatem honorowym Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego Pana Marcina Kuchcińskiego i zostanie zrealizowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Inicjatywa jest częścią działania pilotażowego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie składającego się na projekt pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych”.

Zainteresowane grupy serdecznie zapraszamy 18 września 2025 roku w godzinach 9:00 – 16:00 do Centrum Szkoleń Branżowych WM-ZDZ przy ul. Lubelskiej 33c w Olsztynie po wcześniejszej rejestracji.

 

Załączniki


Procedura ubiegania się o wpis do KRAZ

Nowe zasady zgodne z zapisami Ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.(Dz.U 2025.620).

Podmioty gospodarcze  zainteresowane podjęciem działalności w charakterze agencji zatrudnienia na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, powinny: 

  1. wypełnić elektronicznie za pośrednictwem systemu stor https://stor.praca.gov.pl/portal/kraz wniosek o wpis do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia .
  2. dołączyć oświadczenie dla podmiotu występującego o wpis . Oświadczenie składają osoby reprezentujące podmiot zamierzający prowadzić agencje zatrudnienia i osoby zarządzające podmiotem.
  3. dostarczyć dowód wniesienia opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu zobowiązanego do wniesienia tej opłaty.
  4. dostarczyć zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w płatnościach składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne , Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych  Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych, o ile był obowiązany do ich opłacenia.
  5. dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w płatnościach podatków.
  6. dostarczyć zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o braku zaległości z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.
  7. dostarczyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa i wykroczenia, o których mowa w art. 307 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (tj. art. od 362 do 367 tejże ustawy, a także  za przestępstwa przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, za przestępstwo składania fałszywych zeznań lub oświadczeń , za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym lub wykroczenie , o którym mowa w art. 84 ust. 1 -12 ustawy z dnia 20 marca 2025r.  o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Opłatę za wpis do rejestru agencji zatrudnienia  należy wnieść na następujący rachunek bankowy:

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie
ul. Głowackiego 2810-448 Olsztyn
Bank Millennium S.A. 06 1160 2202 0000 0006 6789 1383

z dopiskiem „opłata za wpis do rejestru agencji zatrudnienia”.

 

 

UWAGA!!! Zgodnie z art. 311 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, przed dokonaniem wpisu do rejestru, marszałek województwa może dokonać sprawdzenia: 

  1. faktów podanych we wniosku  o wpis lub w oświadczeniu dołączonym do wniosku ,
  2. spełnienia przez podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia warunków określonych w art. 307 tejże ustawy.

Wniosek składany jest do marszałka województwa:

  1. właściwego ze względu na siedzibę lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu ubiegającego się o wpis;
  2. wskazanego przez przedsiębiorcę zagranicznego spośród marszałków województw właściwych ze względu na adres miejsca świadczenia usług;

Wniosek składany jest wyłącznie w formie elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów https://stor.praca.gov.pl/portal/kraz .


W razie pytań i wątpliwości prosimy dzwonić do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie pod numery tel.:
89/ 524 33 58 lub 89/522 79 90.
Wniosek o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zawierać musi następujące dane: 

  1. oznaczenie podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia z podaniem pełnej nazwy podmiotu, a w przypadku gdy wniosek  składa przedsiębiorca  jako:
  1. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą–imię(imiona) i nazwisko oraz nazwę firmy,
  2. wspólnik spółki cywilnej–imiona i nazwiska, nazwę firmy lub nazwę wspólników;
  1. adres do doręczeń elektronicznych i adres siedziby lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia, oraz adresy lokali, w których będą świadczone usługi agencji zatrudnienia wraz z nazwą gminy, powiatu i województwa, numerem telefonu oraz adresem elektronicznym;

Uwaga: Wnioski o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zostały rozszerzone o rubrykę wymagającą wpisania adresu do doręczeń elektronicznych. Zgodnie z art.442 ustawy z dnia 20 maja 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, do dnia uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia podaje we wniosku o wpis do rejestru agencji zatrudnienia adres do doręczeń, a marszałek województwa doręcza agencji zatrudnienia na ten adres. Po uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych agencja zatrudnienia wnosi do marszałka województwa wniosek o zmianę wpisu, a marszałek zmienia wpis niezwłocznie. Zgodnie z art. 318 cytowanej ustawy marszałek doręcza pisma agencji zatrudnienia wyłącznie na adres do doręczeń elektronicznych wskazany w rejestrze agencji zatrudnienia. Jeżeli agencja zatrudnienia nie dokona zmiany wpisu w tym zakresie, doręczenie pisma pod dotychczasowy adres do doręczeń ma skutek prawny.

  1. oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności;
  2. określenie rodzaju świadczonych usług:
  1. pośrednictwo pracy lub
  2. praca tymczasowa;
  1. informację o świadczeniu pośrednictwa pracy w zakresie wykonywania wyłącznie usługi, o której mowa w art.305ust.2pkt1lit.c– tj. gromadzenie i udostępnianie informacji o wolnych i poszukiwanych miejscach pracy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych,
  2. identyfikator podatkowy NIP, o ile posiada;
  3. numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo informację o wpisie do CEIDG–w  przypadku przedsiębiorcy, o ile posiada.

 
Zgodnie z art. 312 ust.1 ustawy z dnia 20 marca 2025r. Marszałek województwa dokonuje spisu podmiotu do rejestru agencji zatrudnienia w terminie 14 dni od dnia wpływu do niego kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o wpis wraz z wszelkimi ustawowo wymaganymi załącznikami. W przypadku zaistnienia konieczności wezwania Strony do uzupełnienia wniosku, termin ten biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnionego wniosku o wpis.

Klauzula informacyjna art. 13 RODO - Klauzula informacyjna w związku z prowadzeniem rejestru agencji zatrudnienia

PEŁNOMOCNICTWO:
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111), w przypadku powierzenia spraw agencji zatrudnienia pełnomocnikowi, należy załączyć do wniosku : 

  1. oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis/kopię;
  2. dołączyć oryginał (do wglądu) i kserokopię (w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem) dowodu  dokonania opłaty skarbowej za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.  

UWAGA!

opłatę skarbową za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 złotych (słownie: siedemnaście 00/100 złotych) należy wnieść: 

  • gotówkowo, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Olsztyn, w kasach Urzędu Miasta Olsztyn - Ratusz, Plac Jana Pawła II 1 – kasa nr 1,2,3,  poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek – piątek 7.30 - 15.30.
  • bezgotówkowo, na rachunek bankowy – Urząd Miasta Olsztyn, Plac Jana Pawła II 1 - Wydział Podatków i Opłat, Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 tytułem „opłata skarbowa za złożenie dokumentu pełnomocnictwa".  

INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ZAGRANICZNYCH ZAMIERZAJĄCYCH ŚWIADCZYĆ USŁUGI NA TERENIE RP

Zgodnie z brzemieniem art. 305 ust.3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej na terenie RP przez przedsiębiorcę zagranicznego podlega również wpisowi do rejestru agencji zatrudnienia na tych samych zasadach co pozostałe podmioty.

Uwaga!

Wszyscy przedsiębiorcy zagraniczni wnioskujący na terenie RP o wpis do rejestru agencji zatrudnienia mają obowiązek wskazania we wniosku o wpis do rejestru osoby przebywającej na terytorium Polski, która jest upoważniona do jego reprezentowania oraz działania w jego imieniu, w tym wobec organów kontroli.

Uwaga!

Do wniosku o wpis przedsiębiorca zagraniczny dodatkowo załącza sporządzone przez tłumacza przysięgłe tłumaczenie na język polski dokumentu uprawniającego przedsiębiorcę do prowadzenia działalności w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej na terytorium państwa pochodzenia oraz dokument potwierdzający upoważnienie wydane dla osoby składającej wniosek do reprezentowania podmiotu zagranicznego.

Wszystkie agencje zatrudnienia ( w tym również podmioty zagraniczne) są zobowiązane posiadać lokal, na terytorium Polski, w którym są świadczone usługi, przeznaczony na biuro agencji zatrudnienia i umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem agencji. W lokalu przechowywane są dokumenty związane ze świadczeniem przez agencje zatrudnienia usług pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej, w tym dokumentacja pracownicza pracowników tymczasowych oraz dokumentacja osób niebędących pracownikami agencji pracy tymczasowej skierowanych do wykonywania pracy tymczasowej.

WNIOSEK O ZMIANĘ WPISU /AKTUALIZACJĘ DANYCH W REJESTRZE

Na podstawie art. 313 Marszałek województwa zmienia wpis w rejestrze agencji zatrudnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o zmianę wpisu w rejestrze. Na podstawie art. 322 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, agencja zatrudnienia składa wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w przypadku zmiany:

  1. wszelkich danych zawartych we wniosku o wpis;
  2. W zakresie prowadzenia przez agencję zatrudnienia działalności, o której mowa w art. 305 ust. 3 (tj. rozszerzenie po 2 latach dotychczas świadczonej działalności w zakresie pośrednictwa pracy i/lub  pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców);
  3. rodzaju świadczonych usług, o których mowa w art. 309 ust.2 pkt 4 (pośrednictwo pracy lub praca tymczasowa).

Kierowanie Cudzoziemców do pracy

Uwaga!

Art. 305 ust. 3 określa zasady ubiegania się o wpis przez podmiot, który planuje świadczyć usługi w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców, od których wymagane jest posiadanie zezwolenia na pracę  lub oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi wpisanego do ewidencji oświadczeń. Wykonywanie tej usługi jest możliwe dopiero po 2 latach od wpisu do rejestru agencji zatrudnienia i świadczeniu usług pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 01.06.2025r. wymagany jest dodatkowy wpis do rejestru agencje zatrudnienia na usługę kierowania cudzoziemców do pracy.

Rozróżniono w tym przypadku następujące sytuacje:

  1. Jeśli podmiot posiada już wpis (przed wejściem ustawy w życie) do rejestru agencji zatrudnienia ale nie świadczył dotychczas usługi na rzecz cudzoziemców wówczas wnioskuje o zmianę danych w związku z zamiarem rozszerzenia działalności na rzecz cudzoziemców i będzie to możliwe dopiero po uzyskaniu stosownej zmiany we wpisie. Warunkiem koniecznym jest wówczas posiadanie wpisu do rejestru przez minimum 2 lata świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej.  Marszałek województwa zmienia wpis po złożeniu przez podmiot wniosku o zmianę wpisu i weryfikacji spełniania przez podmiot warunków, o których mowa w art. 307 ust. 1 i 2 (do wniosku dołącza: zaświadczenie ZUS, zaświadczenie KRUS, zaświadczenie US, zaświadczenie o niekaralności ) oraz dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty. Taki podmiot załącza także do wniosku o zmianę oświadczenie deklarujące co najmniej 2 letni okres świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej . Oświadczenie winno być sporządzone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynik. z art. 233 § 1 i 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karnym.
  2. Jeśli podmiot był wpisany do rejestru agencji zatrudnienia i świadczył usługę pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej wobec cudzoziemców przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia to taki podmiot:
  • nie podlega warunkowi dot. min. 2 letniego stażu w rejestrze agencji zatrudnienia ;
  • składa wniosek o zmianę wpisu w związku z zamiarem świadczenia usług wobec cudzoziemców, w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy w celu kontynuowania świadczenia tej usługi;
  • do wniosku o zmianę podmiot załącza dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty;
  • podmioty takie są zwolnione z obowiązku dostarczenia dodatkowej dokumentacji mającej na celu ponowne sprawdzenie przez marszałka spełniania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia, w związku ze złożeniem wniosku o zmianę wpisu.


INFORMACJA DLA AGENCJI ZATRUDNIENIA, WNIOSKUJĄCYCH O WYKREŚLENIE Z REJESTRU PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH AGENCJE ZATRUDNIENIA

Na podstawie art.315 ust. 1cytowanej ustawy marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji administracyjnej, podmiot wpisany do Rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, w przypadku pisemnego wniosku podmiotu. Wniosek o wykreślenie składany jest elektronicznie bezpośrednio za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów
http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz).

 Na podstawie art.1 ust.1,  ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111) wykreślenie przez marszałka województwa  agencji zatrudnienia z KRAZ, na wniosek podmiotu, podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,00 zł.
Do wniosku w sprawie wykreślenia podmiotu z Rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia należy dołączyć oryginał (do wglądu) i kserokopię (w celu potwierdzenia za zgodność z oryginałem) dowodu wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł.  za wydaną decyzję administracyjną .

Opłatę należy wnieść : 

  • gotówkowo,  w kasach Urzędu Miasta Olsztyn - Ratusz, Plac Jana Pawła II 1 – kasa nr 1,2,3,  poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek – piątek 7.30 - 15.30
  • bezgotówkowo, na rachunek bankowy – Urząd Miasta Olsztyn, Plac Jana Pawła II 1 - Wydział Podatków i Opłat, Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 tytułem „opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej".  

W razie pytania i wątpliwości prosimy dzwonić tel. 89/ 522 79 81 lub 89/ 524 33 58.

Druki wniosków, informacji sprawozdawczej oraz aktów prawnych znajdują się na stronie internetowej pod adresem
http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz/formularze


"Zawodowo sie kręci, czyli 30 sekund w zawodzie" - Konkurs organizowany w ramach wydarzenia Miasteczko Zawodów 2025

Plakat informujący o konkursie „Zawodowo się kręci, czyli 30 sekund w zawodzie”

 

W ramach wydarzenia Miasteczka zawodów 2025 zostanie zorganizowany w serwisie społecznościowym Instagram konkurs pn. „Zawodowo się kręci, czyli 30 sekund w zawodzie”. Konkurs skierowany jest do uczniów 7 i 8 klasy szkół podstawowych z województwa warmińsko-mazurskiego.

Konkurs rozpoczyna się 25 sierpnia br. o godzinie 12:00 i potrwa do 15 września 2025 r. do godziny 12:00. W tym czasie zadaniem Uczestnika konkursu będzie nagranie oraz opublikowanie krótkiego filmu, w którym przedstawi w sposób kreatywny dzień pracy w wybranym przez siebie zawodzie.

Każdy uczeń, który chciałby wziąć udział w konkursie powinien zostać zgłoszony do konkursu przez rodziców/opiekunów prawnych osoby niepełnoletniej poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego wraz z odpowiednimi zgodami tj. oświadczenie RODO, oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem konkursu oraz linkiem do opublikowanego filmu. 

Wspomniany formularz znajdziesz pod

TYM LINKIEM
 

Zadaniem Uczestników konkursu jest łącznie:

  • zaobserwowanie profilu WUP Olsztyn w serwisie społecznościowym Instagram poprzez kliknięcie dedykowanej do tego ikony w serwisie,
  • publikacja filmu zgodnego z tematem konkursu tj. przedstawienia w sposób kreatywny w ciągu 30 sekund dnia pracy w wybranym przez siebie zawodzie,
  • pod opublikowanym filmem należy:
    • oznaczyć Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie używając @wup.olsztyn
    • użyć tematycznego hasztagu tj. #konkurs_miasteczkozawodów2025
  • przesłanie formularza zgłoszeniowego opublikowanego na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie wraz z linkiem do opublikowanego filmu.

Więcej szczegółów dotyczących konkursu znajdziesz w regulaminie dostępnym poniżej.
W dniu organizowanego wydarzenia „Miasteczko Zawodów 2025” tj. 18.09.2025 r. zostaną wręczone nagrody laureatom konkursu.

 

Załączniki


Święto Plonów w Pilniku i Henrykowie

23 sierpnia 2025 r., uczestniczyliśmy w Święcie Plonów w Pilniku oraz w Henrykowie. Te wyjątkowe wydarzenia pozwoliły nam na bezpośrednie spotkania z biernymi zawodowo i niezarejestrowanymi w PUP mieszkańcami naszego powiatu.

Podczas wydarzenia można było nas znaleźć na stanowisku informacyjnym, gdzie:

  • przedstawialiśmy usługi dla osób niezarejestrowanych,
  • prezentowaliśmy ofertę skierowaną do rolników,
  • odpowiadaliśmy na pytania i rozwiewaliśmy wątpliwości dotyczące rynku pracy.

Święto Plonów to doskonała przestrzeń do rozmowy, doradztwa i budowania trwałych relacji.                

Podczas Święta Plonów w Pilniku czekała na nas wyjątkowa EKO akcja przygotowana przez KOMA OLSZTYN! Przynieśliśmy zużyte w PUP baterie na stoisko KOMA, bo wiemy, że:

Elektroodpady na wysypiskach trują glebę, wodę i powietrze. Dzięki recyklingowi dostają drugie życie W zamian otrzymaliśmy drzewko - nasz zielony wkład w czystsze powietrze i lepszą przyszłość naszej planety.

1. Henrykowo i Pilnik – dwa serca rolniczego świętowania

1. Henrykowo i Pilnik – dwa serca rolniczego świętowania

1. Henrykowo i Pilnik – dwa serca rolniczego świętowania 2. Z mieszkańcami o rynku pracy, usługach i możliwościach – razem budujemy przyszłość 3. Dożynkowe konkursy dla dzieci – emocje, nagrody i mnóstwo frajdy 4. Dożynkowe konkursy dla dzieci – emocje, nagrody i mnóstwo frajdy 5. Święto Plonów to nie tylko tradycja – to ludzie, relacje i wspólna przyszłość 6. Święto Plonów to nie tylko tradycja – to ludzie, relacje i wspólna przyszłość 7. Inicjatywa proekologiczna PUP LIDZBARK WARMIŃSKI

Młodzi w akcji – wyzwania i możliwości. Spotkanie z Okazji Światowego Dnia Młodzieży

W dniu 12.08.2025 doradcy zawodowi z Lidzbarka Warmińskiego  spotkali się z młodymi ludźmi, na wydarzeniu plenerowym „Młodzi w akcji – wyzwania i możliwości”, zorganizowanym z okazji Światowego Dnia Młodzieży. 

Wspólnie poruszyliśmy istotne tematy dotyczące wyzwań, jakie stawia przed młodymi współczesny rynek pracy oraz możliwości jakie nam daje. Rozmawialiśmy o tym, jak odnaleźć się  w dynamicznie zmieniającym się świecie zawodowym, jak budować swoją ścieżkę kariery i gdzie szukać wsparcia. Podczas spotkania pokazaliśmy, że można sobie z tym radzić poprzez rozwijanie kompetencji, zdobywanie praktycznego doświadczenia, korzystanie z doradztwa zawodowego oraz ciągłe dokształcanie się. 

Młodzież miała możliwość aktywnie uczestniczyć w wydarzeniu poprzez dzielenie się swoimi pomysłami. Ich zaangażowanie i otwartość w rozmowie sprawiły, że wydarzenie nabrało wyjątkowego charakteru

 

1. Młodzi w dyskusji – rozmowy o przyszłości i rynku pracy

1. Młodzi w dyskusji – rozmowy o przyszłości i rynku pracy

1. Młodzi w dyskusji – rozmowy o przyszłości i rynku pracy 2. Młodzi w dyskusji – rozmowy o przyszłości i rynku pracy 3. Tablica pomysłów – młodzież dzieli się wizjami i marzeniami 4. Tablica pomysłów – młodzież dzieli się wizjami i marzeniami 5. Wspólne odkrywanie możliwości zawodowych wraz z młodzieżą 6. Wspólne odkrywanie możliwości zawodowych wraz z młodzieżą

Patent na pierwszą pracę

Tego lata Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie został zaproszony, by wspólnie z Okręgowym Inspektoratem Pracy w Olsztynie realizować kampanię informacyjno-edukacyjną pn. „Patent na pierwszą pracę”.
Akcja odbywa się w popularnych miejscowościach turystycznych Warmii i Mazur. 

„Patent na pierwszą pracę” jest inicjatywą skierowaną przede wszystkim do młodzieży podejmującej pracę sezonową na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz pracodawców, którzy zdecydowali się zatrudniać młodych ludzi. Ma ona na celu upowszechnienie wiedzy o przepisach kodeksu pracy, podkreślając przy tym prawa i obowiązki zarówno pracowników i pracodawców. 

Jak do tej pory w ramach kampanii można nas było spotkać trzy razy.

1 czerwca 2025 r. na plaży miejskiej w Giżycku podczas Dnia Dziecka na Plaży Miejskiej przy Ecomarinie nasi pracownicy udzielali informacji i porad. Odpowiadali na pytania, od czego zacząć poszukiwania pierwszej pracy sezonowej, a także przedstawiali zainteresowanym oferty pracy w ramach europejskiej sieci EURES.

5 lipca 2025 r., podczas Dni Mikołajek, poza informacjami o tym, co robić, żeby pracować bezpiecznie i zatrudniać legalnie, odwiedzający mieli szansę zapoznać się z ofertami pracy w Europie, poznać możliwości, które daje EURES oraz wziąć udział w quizie wiedzy o Unii Europejskiej.

Kolejnym miejscem było Mrągowo, gdzie 13 lipca 2025 r. odbyło się "Otwarcie lata z Radiem Eska 2025" z warsztatami, twórcami i muzyką. Uczestnicy mogli bezpłatnie uzyskać porady ekspertów Państwowej Inspekcji Pracy i WUP Olsztyn.

Cieszymy się, że takie wydarzenia są organizowane w naszym regionie. Z całą pewnością stwarzają one możliwość bliższego poznania oraz rozwiania wszelkich wątpliwości dotyczących prawa pracy, zatrudniania sezonowego młodzieży i dorosłych, a przy okazji spędzenia wolnego czasu w towarzystwie naszych pracowników

 

1. Pracownicy WUP Olsztyn podczas akcji na Plaży Miejskiej w Giżycku

1. Pracownicy WUP Olsztyn podczas akcji na Plaży Miejskiej w Giżycku

1. Pracownicy WUP Olsztyn podczas akcji na Plaży Miejskiej w Giżycku 2. Pracownicy WUP Olsztyn podczas akcji w Mikołajkach 3. Uczestnicy quizu wiedzy o Unii Europejskiej podczas Dni Mikołajek 4. Pracownicy WUP Olsztyn na stoisku w Mrągowie 5. Uczestnicy quizu wiedzy o Unii Europejskiej w Mrągowie

Konkurs 2025 - baner

Baner - konkurs 2025

 


Miasteczko Zawodów 2025 - baner

Baner - Miasteczko Zawodów 2025

 


Zaświadczenia stwierdzające charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w RP

Osoby wykonujące działalność w Rzeczypospolitej Polskiej, zamierzającej wykonywać tę działalność w państwie członkowskim, w którym jest ona regulowana, mogą ubiegać się o wydanie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej przez tę osobę w Rzeczypospolitej Polskiej, zawierającego informacje o doświadczeniu zawodowym nabytym podczas wykonywania tej działalności na własny rachunek oraz podczas zatrudnienia przy jej wykonywaniu, w tym w charakterze kierownika przedsiębiorstwa.

Zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej organem upoważnionym do wydawania zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w Rzeczypospolitej Polskiej jest marszałek województwa albo inny wskazany przez niego organ:

  • właściwy dla miejsca zamieszkania osoby składającej wniosek,
  • właściwy ze względu na ostatnie miejsce wykonywania działalności albo zatrudnienia przy jej wykonywaniu, w przypadku braku miejsca zamieszkania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej osoby składającej wniosek. 

 
Uchwałą Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego wydawanie zaświadczeń stwierdzających charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zostało wpisane w zadania Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie.

Wniosek  o wydanie zaświadczenia wraz z załącznikami należy kierować na adres:

 

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn
 


 
Od 1 stycznia 2025 r. opłata za wydanie zaświadczenia wynosi 139,98 zł *

* Wydanie zaświadczenia podlega opłacie w wysokości 3% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, obowiązującego w roku wydania zaświadczenia.


Opłaty za wydanie zaświadczenia należy dokonać na rachunek:

 

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn
Santander Bank Polska S.A.  95 1090 2718 0000 0001 4650 0703
Z dopiskiem: „Opłata za wydanie zaświadczenia (imię i nazwisko)"
 

Uwaga !!!
Od 31 sierpnia 2025 r. w związku ze zmianą banku obsługującego Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie

na Bank Millennium S.A. zmieni się także numer rachunku na:
06 1160 2202 0000 0006 6789 1383


Bliższych informacji w ww. sprawie udzielają pracownicy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie pod numerem 89 522 79 32 / 89 522 79 35 / 89 522 79 37.
 
Podstawa prawna:
​​​​​​​

  • Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 grudnia 2016 r. w sprawie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w Rzeczypospolitej Polskiej

 

Dokumenty do pobrania:
 

 

Ważne linki:

Dyrektywa 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych oraz Dyrektywa 2013/55/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 listopada 2013 r. zmieniająca dyrektywę 2005/36/WE

Zawiadomienie o wyniku postępowania

Na stronie BIP zamieszczono zawiadomienie o wyniku postępowania na usługę „Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego – ekonomia wody (LG.332.61.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Informacja z otwarcia ofert

Na stronie BIP zamieszczono informację z otwarcia ofert na usługę przeprowadzenia badania pn.: Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego – ekonomia wody (LG.332.61.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących

Informacje o naborze

Termin naboru wniosków
04.07.2025 r. - 31.07.2025 r.

Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to październik 2025 r.

Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować formy pomocy wskazane w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia, np.:

  • pośrednictwo pracy,
  • poradnictwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże zawodowe,

lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.

Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 095 235,29 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.

Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:

  • pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn (pokój 605, VI piętro),
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
w godzinach: poniedziałek – piątek: 8.00-14.00;
  • pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 17.06.2025

Zestawienie nr 2 pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.07.2025

Załączniki


Zapytanie ofertowe na usługę przeprowadzenia badania

Zapytanie ofertowe na usługę przeprowadzenia badania pn.: Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego – ekonomia wody. (LG.332.61.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania LG.332.55.2025.BCz

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania na Usługę przeprowadzenia badania pn. „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego” (LG.332.55.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania LG.332.53.2025.BCz

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania na Usługę przeprowadzenia badania pn. Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego–ekonomia wody (LG.332.53.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Zmiana treści zał. nr 1 do zapytania ofertowego - Opis przedmiotu zamówienia

Na stronie BIP zamieszczono informację o zmianie treści zał. nr 1 do zapytania ofertowego - Opis przedmiotu zamówienia (wraz ze zmienionym Opisem Przedmiotu Zamówienia) dotyczącą zapytania ofertowego na Usługę przeprowadzenia badania pn. „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego” (LG.332.55.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Zapytanie ofertowe

Na stronie BIP zamieszczono zapytanie ofertowe na Usługę przeprowadzenia badania pn. „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego” (LG.332.55.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Giełda pracy w PUP w Węgorzewie

W dniu 09.07.2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie odbyła się Giełda Pracy na stanowisko kasjer-sprzedawca do niebawem otwierającego się sklepu DINO w Budrach oraz do już prosperującego sklepu w Pozezdrzu. Pracodawcą, który złożył ofertę pracy była firma DINO S.A. z Krotoszyna, natomiast przedstawicielem była Pani zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. rekrutacji. Prowadząca opowiedziała o działaniach firmy, szczegółowo zaprezentowała warunki zatrudnienia, zakres obowiązków oraz profity, jakie oferuje pracodawca. Prowadząca wspominała również o możliwości dalszego rozwoju zawodowego w strukturach firmy DINO S.A. Z organizowanego spotkania mogły skorzystać nie tylko osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie, ale także kandydaci z zewnątrz. Osoby zainteresowane otrzymały kontakt oraz informacje o dalszym etapie rekrutacji. 

 

1. Uczestnicy giełdy wypełniają ankietę kwalifikacyjną do pracy

1. Uczestnicy giełdy wypełniają ankietę kwalifikacyjną do pracy

1. Uczestnicy giełdy wypełniają ankietę kwalifikacyjną do pracy 2. Pracownik firmy DINO POLSKA przedstawia warunki zatrudnienia uczestnikom giełdy pracy

Wizyta studyjna w POLMLEK

W dniu 07.07.2025 r. w ramach dobrej współpracy z pracodawcami wraz z grupą osób poszukujących pracy po raz kolejny udaliśmy się na wizytę studyjną do firmy POLMLEK sp. z o.o. - największego lokalnego pracodawcy. Wizyta studyjna to cenna okazja do zdobycia nowej wiedzy, inspiracji i nawiązania kontaktów. Umożliwia poznanie funkcjonowania firmy co sprzyja lepszemu zrozumieniu jej działalności i specyfiki. Serdecznie dziękujemy firmie POLMLEK sp. z o.o. za zaangażowanie i miłe przyjęcie osób poszukujących pracy, które miały okazję do zadawania pytań, dyskusji oraz dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.  

 

1. Pierwsze wrażenia - powitanie uczestników

1. Pierwsze wrażenia - powitanie uczestników

1. Pierwsze wrażenia - powitanie uczestników 2. Uczestnicy z bliska poznają proces produkcji 3. Zespół w akcji - uczestnicy wizyty studyjnej 4. Wspólna chwila – pamiątkowe zdjęcie z wizyty

Zapytanie ofertowe

Na stronie BIP zamieszczono zapytanie ofertowe na Usługę przeprowadzenia badania pn. Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego–ekonomia wody (LG.332.53.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych

Podmiot ubiegający się o wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych powinien złożyć wniosek o wpis.
 
Zawiadomienie o wpisie wystawiane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, zawiera:
 

  • nazwę i adres siedziby instytucji szkoleniowej,
  • datę wpisania do rejestru,
  • numer nadany instytucji szkoleniowej w tym rejestrze (tj. trzycyfrowy kod województwa określonego w przepisach o nomenklaturze jednostek terytorialnych dla celów statystycznych oraz kolejny numer porządkowy w rejestrze – np. 2.28/00001/2020).

 
Dokonując wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych należy posiadać kod Polskiej Klasyfikacji Działalności z grupy 85.5 – Pozaszkolne formy edukacji. Grupa ta obejmuje podklasy:
 

  • PKD 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
  • PKD 85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
  • PKD 85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
  • PKD 85.59.A Nauka języków obcych
  • PKD 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane

 
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
 
W przypadku braku informacji o prowadzeniu edukacji pozaszkolnej w publicznie dostępnym rejestrze elektronicznym (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej - CEIDG, Krajowy Rejestr Sądowy - KRS), instytucja dołącza kopię aktualnego dokumentu, na którego podstawie prowadzi edukację pozaszkolną.
 
Wypełniony i podpisany wniosek o wpis należy przesłać za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów (link do strony).

 
Stor RIS
  • System STOR pełni rolę skrzynki podawczej Publicznych Służb Zatrudnienia. Posiadanie konta na www.praca.gov.pl umożliwia wypełnienie wybranego formularza, a następnie opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (patrz grafika poniżej, opcja 1 lub 2).
  • Wniosek można również przekazać elektronicznie nie posiadając ww. podpisów elektronicznych (opcja 3 – przekaż dane bez podpisu), wtedy trzeba go jednak wydrukować, opatrzyć własnoręcznym podpisem i wysłać pocztą, bądź dostarczyć osobiście do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, w Punkcie Przyjmowania Korespondencji (pok. 117, I piętro).




W razie problemów z wypełnieniem wniosku w wersji elektronicznej ze strony internetowej: https://www.praca.gov.pl/formularze/wizualizacja/pdf?kodFormularza=RIS-WNI, możliwy jest do pobrania wniosek w wersji PDF.
 
Bardzo prosimy o wypełnienie pola z adresem e-mail, dzięki któremu Urząd będzie mógł kontaktować się z Państwem w istotnych sprawach.
 
Prowadzenie rejestru w formie elektronicznej umożliwia sprawdzenie statusu instytucji poprzez wyszukanie jej w elektronicznej bazie: http://www.stor.praca.gov.pl/portal/#/ris/wyszukiwarka oraz pobranie (wydrukowanie) aktualnego wpisu do RIS.

Zachęcamy do elektronicznego wypełniania i przesyłania wniosków, jest to bezpieczny, wygodny i szybki sposób na załatwienie swojej sprawy.
 
Przydatne informacje (linki):
 


FEWiM - pomoc techniczna 2025

Województwo Warmińsko-Mazurskie / Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie jako Instytucja Pośrednicząca dla Działań 7.1, 7.2, 7.3, 7.7 i 7.8 w ramach Priorytetu 7 Rynek pracy FEWiM 2021-2027 w 2025 roku będzie kontynuować realizację pomocy technicznej, tym razem w ramach projektu o nazwie: „Pomoc techniczna FEWiM 2021-2027 dla WUP Olsztyn na rok 2025". Dofinansowanie pochodzi z programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
 
Działania prowadzone w projekcie będą koncentrowały się na:
  • finansowaniu wynagrodzenia kadry wykonującej zadania związane z FEWiM 2021-2027,
  • zapewnieniu pracownikom odpowiednich warunków do pracy (m. in. poprzez finansowanie kosztów wynajmu powierzchni biurowej),
  • zapewnieniu pracownikom możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez udział w różnych formach szkoleniowych,
  • zapewnieniu pracownikom możliwości udziału w spotkaniach, grupach roboczych, konferencjach, itp. dotyczących wdrażania Funduszy Europejskich,
  • finansowaniu kontroli beneficjentów FEWiM 2021-2027.
Wsparciem w ramach projektu zostaną objęci: pracownicy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie zaangażowani we wdrażanie FEWiM 2021-2027, beneficjenci i potencjalni beneficjenci programu, mieszkańcy województwa.
 
Efektem projektu będzie wyższa wydajność i skuteczność całego systemu instytucjonalnego oraz lepsze wyniki w zarządzaniu i wdrażaniu programu FEWiM 2021-2027.
 
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
 
Wartość projektu: 5 412 872,95 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 85% - 4 600 942,00 zł

Załączniki