Twój „Czas na Biznes”!

Print Drukuj
Wczoraj tj. 20 października w siedzibie Parku Technologicznego MMC Brainville odbyła się konferencja „Czas na Biznes". Spotkanie skierowane było głównie do osób planujących założyć własną działalność gospodarczą lub już prowadzących własny biznes. Frekwencja dopisała, sala konferencyjna wypełniła się prawie do pełna. Oprócz przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć własną działalność gospodarczą na spotkanie przybyli goście m.in. z nowosądeckich uczelni wyższych, urzędów pracy z Tarnowa, powiatu nowosądeckiego i Gorlic oraz goście z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie. Nie zawiedli również samorządowcy.

Zaproszonych gości powitała Pani Małgorzata Szostkiewicz - prezes Miasteczka Multimedialnego, Leszek Langer - Dyrektor Wydziału Integracji i Rynku Pracy oraz Stanisława Skwarło – Dyrektor Sądeckiego Urzędu Pracy.

Cykl prezentacji rozpoczął Leszek Skocki – Dyrektor ds. IT w Miasteczku Multimedialnym, który przedstawił ofertę Miasteczka Multimedialnego zarówno dla osób zamierzających prowadzić działalność gospodarczą jak również dla już działających firm, które chciałyby skorzystać z dużych zasobów Miasteczka w zakresie infrastruktury. 

Jako druga głos zabrała pani Alina Marek, dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta w Nowym Sączu. Prezentacja przybliżyła tematykę rejestracji działalności gospodarczej, charakterystykę jej poszczególnych form oraz zawierała informację dotyczące kosztów jakie ponosi początkujący przedsiębiorca. – Decydując się na wybraną formę prowadzenia firmy, zwróćmy szczególną uwagę na korzyści i możliwości jakie daje spółka czy jednoosobowa działalność. Wszyscy możemy bezpłatnie założyć jednoosobową działalność gospodarczą, wyjątkiem jest jedynie zadeklarowanie bycia „Vatowcem", wtedy opłata wynosi 187 zł, i to tylko w przypadku potrzeby uzyskania pisemnego zaświadczenia. W przypadku założenia spółki opłata do KRS wynosi 600 zł.– mówiła dyrektor Marek.

Kolejnym z zaproszonych gości, który przybliżył specyfikę prowadzenia firmy od strony podatkowej, był Jarosław Gugała, przedstawiciel Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu. Kilkunastominutowa prezentacja w szczegółowy sposób przedstawiła formy opodatkowania, rejestrację i rozliczenia przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Prowadzący poddał analizie różne formy opodatkowania jednoosobowej działalności gospodarczej wynikające z przepisów, podał terminy rozliczeń, a także pokazał, jakie koszty są ponoszone przez przedsiębiorców.

Danuta Ogorzały, główny specjalista wieloosobowego stanowiska Koordynacji Usług Dochodowych w ZUS w Nowym Sączu omówiła jakie obowiązki mają przedsiębiorcy i pracodawcy względem ZUS. Ponadto, prowadząca zachęcała do wykorzystywania w kontakcie z Zakładem platformy usług elektronicznych, która w znaczący sposób pozwala skrócić czas załatwienia spraw z zakresu ubezpieczeń.

Po omówieniu obowiązków względem ZUS-u nastąpiła przerwa, w trakcie której na stoiskach m.in. Sądeckiego Urzędu Pracy, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy firmy KSBC Legal, można było indywidualnie zgłębić wiedzę o możliwościach i obowiązkach przedsiębiorcy względem instytucji państwowych.

Kolejną część konferencji rozpoczęła pani Stanisława Skwarło, dyrektor Sądeckiego Urzędu Pracy, która w prezentacji „Formy wsparcia udzielane ze środków Funduszu Pracy przedsiębiorcom oraz osobom podejmującym działalność gospodarczą" przybliżyła usługi i instrumenty rynku pracy oferowane przez urząd. Szczególny nacisk został położony na formy dedykowane dla osób zamierzających rozpocząć własną działalność takie jak dotacje na jej rozpoczęcie oraz te formy, które mogą być kierowane do firm już działających na rynku (refundacją kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego, prace interwencyjne, staże, i inne instrumenty wspierające zatrudnienie bezrobotnych. Prezentację zakończyło przybliżenie możliwości dokształcania pracowników w ramach środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Konferencję zakończyły wystąpienia pani Anny Ruchała z Sądeckiej Izby Gospodarczej oraz pana Tomasza Basty z lokalnego punktu informacyjnego funduszy europejskich w Nowym Sączu, którzy zaprezentowali możliwości wsparcia finansowego, jakie można uzyskać w nowej perspektywie finansowej z Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
Zdjęcie galerii artykułu: Oficjalne rozpoczęcie konferencji - Czas na Biznes - 1.png&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: Oficjalne rozpoczęcie konferencji - Czas na Biznes - 1.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Prezentacja dyrektor Stanisławy Skwarło - Czas na Biznes - 2.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Zaproszeni goście - Czas na Biznes - 3.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Uczestnicy konferencji - Czas na Biznes - 4.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Licznie zgromadzeni goście - Czas na Biznes - 5.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Przedstawiciele Sądeckiego Urzędu Pracy - Czas na Biznes - 6.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Stoisko SUP - Czas na Biznes - 7.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Prezentacja stoisk - Czas na Biznes - 8.png&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Indywidualne konsultacje ze Sławomirem Gałdą - Czas na Biznes - 9.png&imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu