Od 01.05.2025 – 30.06.2026 będziemy realizować projekt pod nazwą „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie radomskim i m. Radom (II)” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach Priorytetu VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, Działania 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027.
Wartość projektu: 16 343 486,02 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 13 891 960,84 zł.
Cel Projektu:
Celem głównym projektu jest aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP w Radomiu, ze szczególnym uwzględnieniem osób znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy.
Grupa docelowa:
Grupę docelową stanowi 634 (308 Kobiet i 326 Mężczyzn) osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radomiu, należące do co najmniej jednej z grup:
- kobiety
- osoby młode w wieku 18-29 lat,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby w wieku 50 lat i więcej,
- osoby z wykształceniem odpowiadającym poziomowi ISCED 3 i niższym,
- osoby z niepełnosprawnościami,
- migranci (zgodnie z art. 87 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy).
Zadania realizowane w projekcie:
- staże,
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej,
- szkolenia,
- bony na zasiedlenie (dla osób do 30 roku życia)
Nabór prowadzony będzie w sposób ciągły do wykorzystania środków na poszczególne formy wsparcia.
Zakładane Rezultaty projektu:
- co najmniej 359 uczestników (165 kobiet i 194 Mężczyzn) podejmie zatrudnienie lub działalność gospodarczą
- minimum 25 uczestników (5 Kobiet i 20 Mężczyzn) uzyska kwalifikacje.
Przed przystąpieniem do Projektu każda osoba odbędzie spotkanie z naszym doradcą w celu przeprowadzenia pogłębionej analizy umiejętności, predyspozycji i problemów zawodowych w ramach Indywidualnego Planu Działania, a także zdiagnozowania deficytów w zakresie umiejętności cyfrowych, zielonych, niezbędnych w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi oraz potrzeb szkoleniowych i walidacyjnych.